Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

Pojke i klänning?!

johannalo skrev 2011-02-25 13:59:17 följande:
    Hur? För att tex denna klänning är skapt för flickor! Det är precis som jag skrev om BH, de är också skapta för tjejer/kvinnor även om det sannerligen finns killar med tuttar!

Jag tycker det är jättebra att pojkar och flickor kan leka med samma saker, men jag tycker att på någotvis det går till överdrift om man sätter på pojken klänning. VARFÖR? för att föräldern ska yttra sig  om att alla har rätt till att se ut som man vill eller va?
    {#emotions_dlg.flower}
    Bara döda fiskar flyter medströms
  • Lingonflickan

Detta är bara så löjligt!! Varför måste man nödvändigtvis sudda ut alla gränser vad gäller tjejer/killar för att vara framåtsträvande, med i tiden eller intelligent? Har ni inget bättre att komma med än att klanka ner på era meningsmotståndare?

• Lingonflickan
    puss skrev 2011-02-27 09:30:24 följande:
    vem är det som säger så?
    Jo, vi som vill ha kvar vissa saker relaterade till kön som exempelvis klänning kallas ju bakåtsträvare och idioter bl.a
  • Lingonflickan
    Quintus Zebra skrev 2011-02-27 15:38:37 följande:
    Sen en lite fråga till alla er som tycker att man skall skydda sina barn och följa normer:

Vi hoppar trettio år in i framtiden. Ni har nu barnbarn som går i skolan. Och alla kvinnor som växte upp med hello-kitty har lysnat på genusvetarna och gjort revolt mot sina föräldrar. Den hetaste trenden för små pojkar är ballettkjol och rosa strumpebyxor. Ett par dagar i veckan sover barnbarnet hos er eftersom ert barn är ensamstående och reser mycket. Ni skulle då självklart frångå era egna värderingar och klä på pojken kjolen, för att förhindra mobbing och följa normen?
    As if!! Keep dreaming!
    Vad säger att någon påtvingar sin flicka HK t.ex?

Har inte riktigt tid att hänga med i tråden så jag läste senaste sidan.
  • Lingonflickan
    Candelavern skrev 2011-02-27 20:24:19 följande:
    Samma som säger att någon tvingar sin son att ha HK naturligtvis.
    Självklart inte, det var bara ett svar på påståendet jag citerade.
  • Lingonflickan
    trollbottom skrev 2011-03-03 11:31:38 följande:
    Utveckla gärna för jag förstår inte riktigt vad du menar
    Vi uppnår inte jämställdhet genom att klä oss könsneutralt (eller könsöverskridande), ha könsneutrala namn eller benämna andra för "hen" .  Jämställdhet är en sak, könsneutralitet en helt annan. De har i sig inte med varandra att göra.
  • Lingonflickan
    Veladis skrev 2011-03-03 14:48:08 följande:
    Det är klart det har med varandra att göra.

Jämställdhet handlar om att alla människor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter oavsett kön.
    Varför ska de rättigheterna gälla allt annat i vårt samhälle (utbildning, jobb, lön etc), utom rätten att klä sig hur som helst, oberoende av kön?

Och nej, man uppnår inte jämställdhet genom att "klä sig könsneutralt eller könsöverskridande". Det är kanske ingen stor bit i jämställdhetsarbetet. Men det är likväl en bit.
    Den jämställdhet som samhället i stort eftersträvar är lika lön för lika arbete, lika rätt till samma arbete och sådant. Den jämställdheten är inte ett dugg hjälpt av hysteriska könsneutralitets-ivrare, tvärtom då det får fler och fler av os att kalla oss anti-feminister.
  • Lingonflickan
    Pejgan skrev 2011-03-04 21:56:28 följande:
    Det är naturligtvis helt ok att inte tycka att det är fint. Själv tycker jag det är grymt sexigt. Har alltid gillat kilt också Och långt hår på män.
    Fint... ASG! Jag har en sån barbiekjol bland mina gamla leksaker. Skulle jag sätta den på Ken??
    Skulle min karl komma i det skulle han få sova på soffan, nästan anledning till skilsmässa ju.
Svar på tråden Pojke i klänning?!