Inlägg från: KlasKristian |Visa alla inlägg
  • KlasKristian

Pojke i klänning?!

Anonym (***) skrev 2011-02-24 14:18:22 följande:
    Vadå könsroller? Pojkar är väl pojkar och flickor är väl flickor?!  

Nä, det är 2011 nu vet du.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • KlasKristian
    Anonym (blä) skrev 2011-02-25 09:25:43 följande:
    Vet en tjej som klär sin som i typiska tjejkläder och rosa nagelack för att hennes önskan är att han ska bli feminin och till slut gay, för då kommer sonens pappa inte vilja ha med sonen att göra enligt mamman.
    Hon jublar och peppar sonen att bli så tjejig som möjligt! Hmm.. Normalt? -Nej! Inte enligt mig.

Hade nog själv inte velat köpa klänning till min son som han ska klä sig i som "normalt", däremot kanske kanske en prinsessklänning som utklädnad.
    Sådant kallas barnmisshandel i min bok.

Däremot finns det säkert genustalibaner som tycker det är jättehäftigt.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • KlasKristian
    augustisten skrev 2011-02-25 09:35:54 följande:
    Varför skulle det göra det? Det låter ju snarast som en psykiskt sjuk mamma som verkligen behöver hjälp.
    Ja, absolut.
  • KlasKristian
    augustisten skrev 2011-02-25 09:46:19 följande:
    Men är ni anonyma personer inte riktigt kloka.

Ingen unge får någonsin "skylla sig själv" om h*n blir mobbad. Och det ska man ta mig fasiken lipa j*ligt högt över som förälder. ALLTID.
    Nu var det inte just det den här "anonyme" skrev i och för sig. Föräldern får skylla sig själv om han/hon använder sin son för att bevisa något för sig själv och sonen därigenom blir retad. Ingen skugga ska falla över ungen.
  • KlasKristian
    Anonym (fattar inte) skrev 2011-02-25 09:53:06 följande:
    Har jag sagt att jag tycker det är okej? Men det är så verkligheten ser ut och det är dags att acceptera det istället för att använda sina barn som små experiment.
  • KlasKristian

Jag är man och trivs alldeles förträffligt i mitt "snäva fack".

• KlasKristian
    Anonym (Olika) skrev 2011-02-25 11:53:37 följande:
    I övrigt köper jag inte kläder till våra barn som jag tycker är fula.
    Tihihi.
  • KlasKristian
    Veladis skrev 2011-02-25 12:03:44 följande:
    Vem har sagt att man försöker få bort kvinnlighet och manlighet? Det handlar om att tänja på begreppen, vara mer accepterande och att se att det finns flera sätt att vara kvinna/man och flicka/pojke på.
    Jag får inte ihop det där. Om det vore norm för många kvinnor att bete och klä sig som vi i dag uppfattar som "typiskt manligt" och vice versa är det kvinnliga och det manliga de facto utraderat. Det är där alla genusdrömmar slutar om man drar dem till sin spets.
  • KlasKristian
    THEA och Grodan skrev 2011-02-25 12:09:21 följande:
    Jag är inte mindre kvinna för att jag bär byxor.
    Nej, har jag påstått det?
  • KlasKristian
    THEA och Grodan skrev 2011-02-25 12:13:05 följande:
    När jag läser ditt inlägg uppfattar jag det som att du menar om inga "kvinnliga" Och "manliga" kläder finns så är vi inte kvinnor och män längre. Uppfattade jag dig fel?
    Ja.

Kvinnor och män är vi lika förbannat eftersom kön är biologiskt och inte socialt. Däremot kommer det inte att finnas några kläder, beteenden eller andra sociala faktorer som ses som typiskt manliga eller typiskt kvinnliga utan endast biologin kommer att skilja oss åt.

Det känns inte som en värld jag vill leva i.
Svar på tråden Pojke i klänning?!