Pojke i klänning?!
Men tyvärr kan ju barn vara ganska grym, och chansen till en bra självkänsla kanske förvandlas till något helt annat om det dyker upp en mobbare som tycker att min pojke bara är konstig, ful och knäpp.
Hoppar av denna intressanta diskusion nu....måste ju ha min skönhets sömn. Go natt på er alla goa människor!
(men min son ser ni nog aldrig i klänning hihi)
Det är många som tycker att det är en sådan självklarhet att pojkarna ska ha klänningar, och att deras pojkar ofta har på sig klänningar.....men om det nu är så otroligt vanligt att pojkar springer omkring i klänning och det är så naturligt, så tycker jag det är konstigt att jag ALDRIG sett en pojke i klänning i verkligheten.....
Oj, det ser jag ofta. De flesta hantverkare jag stöter på under sommarhalvåret har mer och mer anammat arbetskilten, åtminstone de yngre. Jag är fullständigt förälskad i ett antal söta goth-pojkar i 15-25års åldern som jag åker tunnelbana med på morgnarna (om jag vore yngre...) som har långa läderkjolar/saronger eller vad det nu kallas. Min son har klänning med jämna mellanrum, och flera andra grabbar på dagis har klänningar eller tunikor eller "tjejjiga" kläder.
Och då bor jag INTE i ett progressivt superradikalt innerstadsområde i Sthlm utan i en vanlig grå förort, längst ut på t-banan.
Jag tycker att kjolanvändadet bland män och pojkar fullkomligt exploderat de senaste åren. Särskilt hantverkarkjolen. Och goth-killarna.
En man blir ju inte mindre man för att han tar på sig en kjol, har nagellack eller liknande!
Usch vad trist det är med bakåtsträvare som du.. Som bestämmer vad som är ditten och vad som är datten. Allt ska vara inrutat och traditionellt. Nä, trist och tråkigt är vad det är!
Mer kjolar åt folket! - Oavsett kön!