Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Pojke i klänning?!

har bara läst ts.....

men tycker att det hela med barnkläder och färger/former börjar bli lite väl hysteriskt numera....

den mamman tycker förmodligen att killar ska kunna ha va fn som hälst på sig...lr så är hon deppad för att hon inte födde en flicka istället, lr nått... nä, men det är så fjantigt det där med kläder nu.
    överdrift tycker jag. stackars pojke.

himmla fjantigt faktiskt.

• Anonym

ett smart sätt att fostra en transvestit är att förbjuda ex små pojkar att ha klänning eller testa nagellack...

DO IT och ni kommer hitta klänningar i grabbens garderob typ 20 år senare.. :D Låt dom leka och vara. Ingen fara..

• Anonym

Detta genusskit har gått för långt, som allt annat i detta Velourputt-land! Inte fan styr man väl ut en grabb i klänning!!

• Anonym
    AnnaT skrev 2011-02-25 01:23:15 följande:
    Jag tycker det är sjukt att föräldrar gör så för att dom vill visa vad dom tycker om saken!
    Fan pappan kan väl sätta på sig en klänning om dom nu tycker att det är okej att killar har klänningar
    Rakar du din son också?
  • Anonym
    violatricolor skrev 2011-02-25 01:45:42 följande:
    Så om pojken själv säger att han vill ha klänning så ska man säga "Nej, lilla gubben, klänning är för flickor."?
    Ja det säger man! Klänning ÄR för flickor!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-25 02:06:27 följande:
    Ja det säger man! Klänning ÄR för flickor!
    mjaada... jomenvisst och ve den kvinna som tar på sig manskläder, ty dem äro endast för mannen.
  • Anonym

Du skola icke hava några andra byxor jämte mig.. haha :)

• Anonym

jag tycker det är helt sjukt...  det har gått för långt nu den här..

,min man skulle inte ha strumpbyxor o klänning på sej, o det ska min son inte heller ha..

varför är det så himla farligt att man är flicka o pojke?

flickor är flickor o pojkar är pojkar..

sen , fine om dom fortf vill klä sej i kl'änning när dom är 15-16 , så får dom väl göra det... men jan anser att dom är för små som dagisbarn att förstå att det kanske inte är helt "rätt"...

• Anonym

De som säger att han kanske hade valt att ha klänning själv, klänning ÄR för tjejer, är det inte vår uppgift som föräldrar att uppfostra våra barn och berätta/visa våra barn i lite rätt riktning eller. Han är alldeles för liten för att ta sånt beslut själv, när han inte vet vad det innebär, på dagis! (Även förstå konsekvenserna när de sen börjar i småskolan och de andra barnen kommer ihåg att han hade klänning på dagis! Och förstår hur "tokigt" det är) Nej, det hade jag aldrig velat utsätta mina pojkar för iaf! Klart att barnen har en egen vilja och kan välja lite själva, men vi har väl NÅGOT sorts ansvar kan man känna...

Eller han kanske är nya Thomas DiLeva?

• Anonym

Vad man har för kläderspalagg är väl ofta till för att förstärka det ena könet, tillexempel män klär sig i större byxor för att bli större och manliggare (så tänker de dock inte när de köper dem tror jag), Kvinnor väljer ett par tajta jeans för att visa av hur smal de är, samt för att kurvorna ska synas lättare.

När kvinnor nu använt klänning i urminnes tider så ser det inte bara ovanligt utan också lite fult ut att se ett par stabbiga, håriga ben sticka ut ifrån klänningen. Det fr mig att tänka på en väldigt ful tjej. För nästan alla sådanna saker som att vi tjejer rakar oss gör vi väl ändå i grund och botten för att det är snyggare på oss själva, och anledning till att det är snyggare är för att vi kommer mer ifrån den manliga rasen i utseende.

Men till barn nu, jaa barn borde inte tas så allvarligt på detta utan som även vuxna kan naturligtvis klä sig i det de vill, men naturligtvis är det lite segstartat detta nya tänk eftersom vi är så vana att se annat.

Både klänningar och byxor fyller ju både estetiska och praktiska syften. kvinnor började antagligen använda byxor för hur skönt det var att få känna sig rörligare och strunta i att kjolen blåser upp eller liknande. Män kanske tycker klänning är skönt för att paketet får hänga fritt, jag vet nte eller så tycker det att det bara är snyggt.

Mne ska jag titta objektivt på både kläder och kön, så passar klänningar bättre för en smal kroppsfigur enligt mig (man eller kvinna), medan byxor passar nästan alla beroende på modellen.

Svar på tråden Pojke i klänning?!