Vad man har för kläderspalagg är väl ofta till för att förstärka det ena könet, tillexempel män klär sig i större byxor för att bli större och manliggare (så tänker de dock inte när de köper dem tror jag), Kvinnor väljer ett par tajta jeans för att visa av hur smal de är, samt för att kurvorna ska synas lättare.
När kvinnor nu använt klänning i urminnes tider så ser det inte bara ovanligt utan också lite fult ut att se ett par stabbiga, håriga ben sticka ut ifrån klänningen. Det fr mig att tänka på en väldigt ful tjej. För nästan alla sådanna saker som att vi tjejer rakar oss gör vi väl ändå i grund och botten för att det är snyggare på oss själva, och anledning till att det är snyggare är för att vi kommer mer ifrån den manliga rasen i utseende.
Men till barn nu, jaa barn borde inte tas så allvarligt på detta utan som även vuxna kan naturligtvis klä sig i det de vill, men naturligtvis är det lite segstartat detta nya tänk eftersom vi är så vana att se annat.
Både klänningar och byxor fyller ju både estetiska och praktiska syften. kvinnor började antagligen använda byxor för hur skönt det var att få känna sig rörligare och strunta i att kjolen blåser upp eller liknande. Män kanske tycker klänning är skönt för att paketet får hänga fritt, jag vet nte eller så tycker det att det bara är snyggt.
Mne ska jag titta objektivt på både kläder och kön, så passar klänningar bättre för en smal kroppsfigur enligt mig (man eller kvinna), medan byxor passar nästan alla beroende på modellen.