Inlägg från: Jagsajudet |Visa alla inlägg
  • Jagsajudet

Pojke i klänning?!

satakatse skrev 2011-02-25 13:08:17 följande:
    Jisses.... Är de här samma folk här på tråden som gnäller om jämnställhet, eller bristen på det??

Vi ska ha samma lön, vi ska inte förtryckas och nekas saker för att vi är kvinnor.. Men om en pojke vill ha klänning på sig så kommer 50-tals moralen fram med engång.. Schas me er kärringar tillbaka till spisen, ni är ju riktiga kvinnor som inte ska hänga med teknik som datorer!

Och sen bög hit och bög dit, vi förespråkar för att vi ska inte ha problem med bögar, men jävlar mig min son ska då inte bli en bög... Och föresten, hur många bögar vill ha på sig klänning??? För de mesta är det normala hetro män vilka är transor.. Två helt olika ting det där med bög och transa..
  • Jagsajudet
    deep purple skrev 2011-02-25 13:18:35 följande:
    Spik som sticker upp lockar hammaren att slå
    Men oj vilken fin människa du verkar vara! Verkligen!
  • Jagsajudet
    spunge skrev 2011-02-25 14:11:25 följande:
    men du, kan inte du forsätta fostra dina stackars barn att bli homofober (ååå va jag hoppas att du får homosexuella ungar!!).. du är skitläskig och obehaglig bara!
    Ja verkligen...
    En liten transa kanske skulle få mamma/pappa att inte se världen så svart eller vit!
  • Jagsajudet
    Anonym skrev 2011-02-25 14:14:23 följande:
    Fysiskt sett så är väl klänning inget problem för vuxna män heller. Eller är det något jag missat med själva formatet på klänningen - något som gör att just penisar inte fungerar att ha mellan benen när man har klänning på sig?
    Min man bär kjol ibland just för att det är så bekvämt! Jag förstår honom, inga brallor som skaver på paketet lixom :)
  • Jagsajudet
    Glassplitter skrev 2011-02-25 14:21:05 följande:
    Det är inte fruktansvärt viktigt att veta om det är en flicka eller pojke....men vad jag menar är att vi ÄR olika, hur mycket vi än försöker att bortse från det.....och jag tycker det är tjusningen med flickor och pojkar....varför försöka ta bort det genom att göra alla neutrala?
    Men det handlar inte om att göra folk neutrala. Det handlar om att man ska få kunna vara precis den man vill, kunna bära vilka kläder man vill, vilka färger man vill, arbeta med vad man vill, ha vilken frisyr man önskar.. osv

Skulle det vara så är jag säker på att vi skulle vara allt annat än neutrala!
  • Jagsajudet
    ThabisosMamma skrev 2011-02-25 22:54:20 följande:
    Ååå HEJA HEJA FamiljenCooper, Trollbottom, Dorian Ertymexx, Veladis m.fl! Hatten av till er som tar diskussionen!
    Ja verkligen!

Jag var med tidigare idag men jag orkade inte med alla dömande människor. Jag tycker det är så tragiskt att folk är så inrutade, så fixerade vid gamla normer! Världen förändras, låt den göra det åt det mer toleranta och fria hållet :)

Mer klänningar åt folket - män som kvinnor, gammal som ung!
  • Jagsajudet
    giftfri skrev 2011-02-25 23:05:09 följande:

Du kan vara glad över att de värsta genusextremisterna här, inte har nån inverkan/påverkan på utvecklingen... Men det tragiska är att dom inte heller vet hur det går till ute i verkligheten, å vilka risker dom utsätter sina barn för, enbart för sina egna stolliga principers skull...
    Tyvärr kan det bli en bitter efarenhet, när deras ungar kommer lite högre upp i åldrarna, för jag tror inte dom tänker på, att deras barn senare kan bli mobbade, för vad som händer nu...

Ja, blir min son mobbad är det väl för att sånna som du inte har vett att lära sina ungar att folk är olika!
  • Jagsajudet
    Carolita skrev 2011-02-25 23:07:23 följande:
    så då är det helt ok att gå runt naken på sommaren? att se gamla gubbar utan tröja med hängpattar och håriga bröstkorgar inne på restauranger, kanske rent utav bara i underkläderna, eller varför inte en klänning???
    Tänk så fritt det kommer bli och alla kommer bli så glada!

Det är därför det finns regler, för att det inte ska urarta sig på alla håll.
    Naken får man vara på en nudiststrand om man önskar.. Annars klassas det nog som förargelseväckande beteende..

Att vara man och gå i klänning är inte brottsligt i det här landet så din jämförelse håller inte.
  • Jagsajudet
    giftfri skrev 2011-02-25 23:12:36 följande:
    Men ni hindrar ju den naturliga sunda utvecklingen, den som växer fram genom erfarenheter, ni vill ju pracka på oss alla andra, era helt oprövade idéer istället, kalla det nån slags sanning!!

Jag vill ju säga tvärtom. Att NI hindrar den naturliga utvecklingen genom att stenhårt hålla fast i traditioner och normer.

Jag kräver inte att din son ska ha kjol, men jag vill att min ska kunna ha det om han önskar. Utan att ni dömer honom, utan att era barn ska vara elaka mot honom.. Så ja, vem är det som prackar på vem här egentligen?

• Jagsajudet
    giftfri skrev 2011-02-25 23:25:08 följande:
    Men snälla du, det är inte traditioner eller normer, du gör det till det, genom att titta i så kort tidsperspektiv, läs vad jag skriver i #1073..
    Och hur menar du att saker och ting ska växa fram av sig självt om inga kämpar för förändring?
  • Jagsajudet
    Veladis skrev 2011-02-25 23:30:01 följande:
    Alltså, nu talar du ju emot dig själv. Först säger du att vi komemr med oprövade idéer, sen att vi komemr med gammal skåpmat. Hur ska du ha det?

Jo, det är just så som förändringar måste ske. Alla resor börjar med ett steg. Vill vi förändra något måste vi börja med oss själva.  Vi kan inte vänta på att "samhället" förändrar sig "av sig självt" för det är ju VI som är samhället!
    Jag var för trött för att se Giftfris tabbe! Härligt Veladis att du har huvudet på skaft!

Jag går och lägger mig nu.. God natt på er!
  • Jagsajudet
    giftfri skrev 2011-02-25 23:37:45 följande:
    Men nu är du väl ändå ute på hal is, det är din förbannde skyldighet som förälder, att ge dina barn riktiga värderingar, å med dom, så kommer dom även att kunna fungera i samhället, både under sin ungdom å senare i vuxenlivet
    Gör dom det du beskriver, så beror det på du givit dom den skeva bilden, å jag hoppas det inte är så du lever å verkar idag.., glöm inte att ungar gör inte som vi säger, dom härmar oss vuxna i vårt beteende..
    Och vart e ditt ansvar som förälder att lära dina barn att människor är olika?

Vi lever i ett samhälle med människor från olika länder, vi har olika hudfärg, har olika modersmål, olika religioner, olika klädkoder, olika värderingar mm....

Vad du anser är viktiga värderingar gör inte alla, förstår du inte det? Någon kommer alltid att sticka ut! De ska inte behöva tryckas ner, mobbas mm.  Och visst, ungar gör som vuxna, så du kanske skulle bli lite mer öppen och mindre dömande så dina ungar inte får samma trista attityd.
Svar på tråden Pojke i klänning?!