Inlägg från: uniMog |Visa alla inlägg
  • uniMog

Pojke i klänning?!

DenNamnbitne skrev 2011-02-26 16:33:14 följande:
    Nej en klänning är ingen särk och smink är inte kamouglagemålning.
    Man kamouflagemålar sig med smink.
    En särk har samma funktion och generell form som en klänning. En tröjliknande överdel med en kjolliknande underdel.

Kjolar finns till män. (ja, kjolar som faktiskt kallas kjolar och inte bara kiltar eller andra "förmanligade" namn)
    Smink finns till män (framförallt underlagskrämer och concealers men det finns sminkmärken riktade till män)
    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • uniMog
    DenNamnbitne skrev 2011-02-26 16:43:18 följande:
    Man påverkas omedvetet av sin uppväxt. Om ni aldrig äter pölsa hemma lär sig dina barn att pölsa är något konstigt. Äter ni raggmunkar på fredagarna får de positiva vibbar av det. Och även om du inte har samma musiksmak som dina föräldrar tror jag säkert att du påverkats av dem.
    Tänk... det var nästan det bästa argumentet FÖR att låta barnen välja könsöverskridande jag någonsin läst
  • uniMog
    DenNamnbitne skrev 2011-02-26 16:44:18 följande:
    Sminkar sig gör man för att synas.
    Kamouflerar sig gör man för att INTE synas
    Smink används för att dölja och framhäva. Smink används inom teatern, inom militären, i sjukvården, av kvinnor och män privat.... 
  • uniMog
    DenNamnbitne skrev 2011-02-26 16:48:58 följande:
    Du har helt rätt men du motbevisar inte det jag skrev.
    Tja det är möjligt att militären även använder smink för att synas, det vet jag inget om. Jag vet däremot att de sminkar sig (med kamoflagesmink) för att inte synas.
  • uniMog
    DenNamnbitne skrev 2011-02-26 16:54:02 följande:
    Många unga flickor kan visserligen säkert sminka sig för att inte synas. Är de alltid sminkade annars /umgås med sminkat folk så sticker de nog ut mycket om de inte gör det.

Jag utgår ifrån att det naturella är att man inte sminkar sig. I det läget sminkar man ju sig för att synas lite extra (och kanske dölja vissa saker). Kamouflerar sig gör man för att inte synas alls.
    Jag vet inte riktigt vad det är du försöker bevisa med dina inlägg, jag kankse är för trött efter att ha jobbat hela dagen.
  • uniMog
    DenNamnbitne skrev 2011-02-26 16:57:27 följande:
    Jag försöker inte bevisa någonting.
    Okej.
  • uniMog
    fönster mot vägen skrev 2011-02-27 09:58:29 följande:
    Visst barn är barn..men jag tycker ändå att en pojke ej ska ha klänning. Ni som tycker det är okej...är det lika okej om vuxna män skuttar runt i klänning??

Jag har alltid varit tjejig av mig...skulle aldrig i min vildaste fantasi klä mig i kill kläder varken när jag var liten eller nu som vuxen.

Varför är det så fel att låta en tjej vara flickig i rosa och pojke o blått?? Ni som har flickor..klär ni aldrig de i klänningar och kjolar..eller det ska vara neutralt så de måste bara ha byxor på sig? 
    Jag lägger mig inte i vad andra har för klädsmak. Jag förfäras över att någon människa vid sina sinnens fulla bruk bär OnePiece men så länge ingen tvingar MIG att ha på mig en sån så får väl andra tycka att det är fint om de vill? Det skulle inte bli ligga av om min pojkvän kom och kelade i en sån men jag skulle heller inte bränna den om han kom hem med en. Och eftersom jag inte tänker ligga med något barn så är det ju skit samma om jag tänder på kläderna de har på sig eller inte.

Vi kvinnor har ju manskläder hela tiden. Det är bara att man sytt om dem så att passformen passar "kvinnligare" former. Precis som manskjolar är sydda för "manliga" kroppar.
  • uniMog
    puss skrev 2011-02-27 10:13:52 följande:
    *bökar ner dig i min onepiece*
    Jag har alltid misstänkt att du hatar mig.
  • uniMog
    puss skrev 2011-02-27 10:17:28 följande:
    jag ville ju bara gosa
    Jag SA ju att det inte blir ligga om det är onePiece inblandat. Ta på dig kostym eller nätstrumpor så kan vi kela.
  • uniMog

Decnet, jag tror du förenklar mekanismerna bakom mobbing.

De jag känner som varit utsatta för mobbing har i nästan alla fall varit barn som haft någon form av svaghet som mobbaren kan hoppa på. För duktiga i skolan, tjocka, glasögon, tandställning, rödhåriga, tröga, blyga.... Kan vara precis vad som helst.

I de fall de blivit utsatta pga sin klädsel så har det ALDRIG varit barn/vuxna som självmant valt kläderna utan det har varit antingen att deras föräldrar haft uselt med pengar så de tvingats till skolan i trasiga/urtvättade/20 år gamla kläder (och de har kännt sig dåliga pga det = bra grogund för mobbing. Mobbare kan lukta sig till svagheter på mils avstånd...) ELLER att de desperat försökt "passa in" och därför haft kläder som inte riktigt är deras stil (och då kännt sig obekväma = bra grogrund för mobbing som ovan)

Själv blev jag mobbad för att jag var duktig i skolan, för att jag var för benägen att alla skulle tycka om mig (=bästa sortens hackkyckling) och för att jag hade problem med svettning. Det hade inte spelat någon roll överhuvudtaget vad jag kom i för kläder, det var kört. Jag hade kunnat vara den snyggaste och mest hippt klädda i hela Sverige, de hade ändå hittat något att hacka på.

Min kompis däremot som alltid ALLTID varit otroligt trygg och säker i sig själv och sin stil, hon kunde komma i ankdräkt till skolan och starta en trend. Hon brydde sig inte om ifall andra tyckte hon var knäpp och därmed blev hon heller inte mobbad. 

Min erfarenhet vad gäller mina egna barn är att små barn inte bryr sig. De kan fråga när något avviker mot deras syn på världen men de accepterar förklaringar. Det är VUXNA ( & äldre barn) som verkligen stör sig.

Svar på tråden Pojke i klänning?!