• liag

Pojke i klänning?!

TheCoopers skrev 2011-03-02 16:35:02 följande:
    Men varför skulle han känna sig förnedrad? Barn klär ut sig och provar på olika saker .
    Förnedrad skulle jag känna mig om jag tvingades bära kläder som jag INTE vill bära .

Min yngsta dotter tex . Hon vill INTE ( och tro mig hon gör det väldigt klart för mig ) ha på sig klänningar eller tofsar i håret . Ska jag tvinga henne då ?
    Kommer hon känna sig förnedrad för att jag låter henne gå i fotbollströja ?

Nej men alla barn är inte som du ...

Du gör verkligen inte skäl för ditt nick ... "Blixten" ?
    Skrattande
  • liag
    giftfri skrev 2011-03-02 22:58:18 följande:
    En stor kram till dig som vågar se skillnaderna som alltid finns där.., förstår att du känner dig väldigt trygg, stolt å glad över att vara kvinna.

Hur ställer du dig till de män i de länder där män klär sig i klänning dagligen?

• liag
    giftfri skrev 2011-03-03 09:43:06 följande:
    Finns inga, det är kläder för män.., inte nån könsspecifik klänning..
    Men varför kan då tjejer har byxor i Sverige när killar inte kan ha klänning?
    Vad är problemet?
  • liag
    giftfri skrev 2011-03-03 09:57:46 följande:
    Om du inte nu förstår vad ett könsspecifikt klädesplagg är för något, så lär inte heller jag lyckas få dig att förstå..

Men jag tycker inte att en klänning är könsspecifikt. Men de lär ju du inte förstå.
    Konstigt att en klänning som är gjord för män i tillexempel ett arabland är helt ok för dig.
    I Sveriges affärer så sälj ju kläderna på tjej och killavdelningar.

Är det alltså då för dig fel att en tjej handlar sina kläder på killavdelningen också?
    För dessa kläder är ju sydda för killar.

• liag
    giftfri skrev 2011-03-03 10:10:00 följande:
    Jag haker inte upp mig på kläderna, mer än dom könsspecifika, utan på att folk inte vill se skillnader mellan könen...
    Men som sagt, dom finns där, å jag kan välja mitt ungänge så jag slipper konfronteras med kvinnor/män som jag inte delar intressen eller livsåskådning med..
    Men vilka här i tråden ser inte skillnad på könen?
  • liag
    giftfri skrev 2011-03-03 10:26:44 följande:
    Helt ärligt så bryr det inte mig ett dugg om vad du tycker, jag tänkar fortsätta att älska de skillnader jag ser, som jag m.fl vet finns där, å som jag/vi älskar att använda oss av, om du vill göra eller tro nåt annat, så är det helt ok för mig..
    Å jag/vi umgås bara med kvinnor som bejakar sin kvinnlighet, som är trygga i sin roll, som älskar sin könstillhörighet, detsamma gäller såklart även för män.
    Å du, det har väldigt lite med val av kläder att göra, det sitter rotat i vår identitet, vem vi vill vara, vilken (köns)roll vi trivs med..

Men om du inte bryr dig om vad andra tycker varför är du då på detta forum?

Om du inte vill lyssna och inte heller förstå hur andra tänker och tycker så måste detta forum vara helt värdelöst för dig.

• liag
    giftfri skrev 2011-03-03 13:54:06 följande:
    Larvigt, ja det är det att inte låtsas förstå, dock vad än du försöker påstå, så gillar majoriteten att framhäva sin könstillhörighet ibland/alltid, så du kan fråga nästan vem du vill du träffar, varför dom bär sig larvigt åt.., svaret lär bli ungefär detsamma, d.v.s, för att dom vill.

Jag uppträder nu otroligt kvinnlig men jag tycker faktiskt synd om dig.

• liag
    giftfri skrev 2011-03-03 15:18:36 följande:
    Varför det, jag trivs alldelas utmärkt med mig själv, att du har svårt att acceptera att inte dina åsikter är nåt som majoriten av världens folk inte instämer i, det får du leva med..
    De flesta av oss gillar att vissa saker förstärker vår könstillhörighet, så har det alltid varit, å så kommer det alltid att förbli...

Jag tycker synd om dig på grund av att du inte kan acceptera att andra inte tycker som dig.
    Måste vara jobbigt att inte en försöka förstå sig på hur andra tycker och tänker.
    Jag accepterar att du tycker som du tycker det jag inte förstår är att du är otrevlig mot andra och inte har förståelse för hur andra tycker och tänker.

Måste vara jobbigt att bara klampa på hela tiden och tycka att man är bäste och att de man tycker är rätt i alla lägen (det är så jag uppfattar dig).

• liag
    giftfri skrev 2011-03-03 15:40:24 följande:
    Jag hänger inte upp mig på det, å precis som du säger förändras synen på manligt/kvinnligt över tid, å just nu så är klänning ett kvinnligt könsspecifiktplagg.
    Så inse att om nån vuxen normalt bär det till vardags, så är man endera transa eller vill tas för ett annat kön.
    Bär små pojkar en klänning, så ska dom åxå veta vad dom bär, å inte luras av föräldrarnas egna åsikter, som dom gömmer bakom argument typ, vad spelar det för roll, barn ser ingen skillnad o.s.v.

Grattis, du har äntligen kommit med en förklaring som så många i tråden har frågat och väntat på. BRA jobbat!

• liag
    giftfri skrev 2011-03-04 12:17:49 följande:
    Inte alls, jag håller mig till 100% enligt ert sätt att argumentara, men när jag bevisar hur fel ni tänker, då passar det inte längre.
    Det bevisar helt vad vi alla andra länge vetat, att det är ni som som vill sätta normerna, å att det inte har ett skit med valfrihet att göra..
    Vilka alla andra.

Alltså jag har varit inne i din presentation och sett att du är en man och jag som hela tiden trott att du är en tant.
Svar på tråden Pojke i klänning?!