Nenne666 skrev 2011-02-25 22:38:47 följande:
Men dåså...låt han då inte utsättas på dagis å skola för nåt som ändå inte kommer hänga kvar å står för hans egna personlighet mer än föräldrarnas illvilja att man får göra som man vill. Att ett barn går på dagis och får kämpa med att hålla sig inom ramarna i allt annat, vad det än är, borde räcka vilket är en god grund för mobbing,om man inte platsar rätt. Sådant hänger kvar i evigheteR om du dundrar upp i KLÄNNINGr, varför vill man som förälder medvera till nåt sånt som kanske spär på det?
Barn har naturliga utvecklingsperioder, vilket innebär att deras kvinnliga sida utforskas, leka med dockor....å klänningar ibland, varför fan exponera det till nåt som kan hänga kvar i årtionden för dom?
Barn minns å använder sig av allt...om det vill mobbas.
Och andras ungar fostras inte till det du vill till.
Nu vet jag inte vad för dagis du har erfarenhet av MEN på vårt dagis ser jag pojkar med klänningar dagligen i princip . de klär ut sig , leker etc . Några av killarna klär sig även hemma med klänning och det är INGEN som blir mobbad eller retad för det .
Man kan inte gå runt och vara rädd för at bli mobbad .. för de allra flesta kommer bli retade någon gång . Man förbereder och tryggar .
Nej men jag uppfostrar mina barn att det är ok att vara olika och annorlunda . Det gäller inte bara dem själva utan att de ska acceptera att andra inte är eller tycker lika som dem .
Jag kan bara ta ansvar för mina barn - inte hur andra uppfostrar sina .