Inlägg från: mysfaaktor |Visa alla inlägg
  • mysfaaktor

Pojke i klänning?!

Veladis skrev 2011-02-25 23:33:47 följande:
    Varken min son eller dotter får en BH av mig  innan de behöver för stödets skull.
    Om de sedan köper en för egna pengar när de börjar få månadspeng, det är deras val.
    Exakt.
    Men om de vill leka med en hemma... varsågod.
  • mysfaaktor
    ricken skrev 2011-02-25 23:31:49 följande:
    Men herreguud! det finns väl pusch up det använder var enda flicksnärta på skola i BH?
    Jag förstår inte ditt resonemang?
    En BH används som STÖD för brösten. Spelar ingen roll om det är push up eller inte.
    Ett LITET BARN behöver ingen BH. Om det är en push up  blir det ju ännu konstigare att sätta det på ett litet barn...
  • mysfaaktor
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 00:21:45 följande:
    Det är fel att män har kjol! Såvida de inte heter Mel Gibson och leker skotte! Då är det sååå sexigt! Kräks
    Hahaha. Det är bara accepterat när det är vid "rätt" tillfälle.
  • mysfaaktor
    trollbottom skrev 2011-02-25 23:53:23 följande:
    Nej, barn är inga kön  utan har kön. Jag är inget kön, jag har ett kön. Mitt kön ger mig inte mer kunskap i sömnad än i träslöjd, mitt kön gör mig inte bättre att laga mat, städa, sköta barnen än att meka bilar, klippa gräsmattan, klyva ved. Det är sociala konstruktioner. Man är inte sitt kön, man har sitt kön
    Var det därför killar hade klänning förr i tiden?
  • mysfaaktor
    Nenne666 skrev 2011-02-26 01:06:44 följande:
    Nä, man hjälper våra barn utifrån vad som gäller, man förklarar och taLar om att det inte e helt ok just nu, i detta läget, men hemma är det ok och när du blir äldre får du bestämma själv., När dom e stora nog får dom fatta sina egna beslut utifrån att dom vet vilka konsekvenser det innebär. Vilket ett barn på 3 år intE kan förstå sig på  på samma sätt som en som är 13 år.
    Men VARFÖR är det inte okej?
  • mysfaaktor
    laraa skrev 2011-02-26 09:57:15 följande:
    Men allvarligt?!! Nej jag hade aldrig satt pa min son en klanning! Han ar en POJKE och enligt mig sa har inte pojkar klanningar och strumpbyxor pa sig. Det finns faktiskt en grans.
    Vem är det som har satt den gränsen?
  • mysfaaktor
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 03:05:21 följande:
    Det är bara rätt när det inte är fel. Ah, härligt med vardagshyckleri, eller vad säger du? Kräks
    Det får mig att må lite dåligt, men annars finner jag en viss komik i det.
  • mysfaaktor
    Thaleya skrev 2011-02-26 02:22:31 följande:
    jag skulle inte klä min barnpojke i klänning för jag tycker klänning är rätt fult.
    ...men för de som tycker att det är snyggt är det okej?

Jag frågade varför det inte var okej att låta sin son ha klänning.
  • mysfaaktor
    laraa skrev 2011-02-26 10:15:26 följande:
    Jag! Jag tycker inte det ar normalt att pojkar har klanningar pa sig. Min son ar en POJKE och darfor klar jag honom i pojk-klader.
    Okej, vi förstår att det är väldigt viktigt för dig att poängtera att din son är en POJKE.
    Eller överhuvudtaget att det ska vara skillnad mellan pojkar och tjejer.

Meeen... det är fortfarande bara kläder?

Äh. Just nu är jag för bakfull för att bry mig.
  • mysfaaktor

Eftersom det är fel av pojkar att bära klänning så tycker jag att det är väldigt märkligt att små pojkar inte bryr sig själva. Jag menar, det är ju FEL. Klänning ÄR ett plagg för kvinnor. Jävla ungar som inte fattar bättre!

Det är över lag märkligt att barn inte nämnvärt bryr sig om vad som är "grabbigt" respektive "flickigt".
    Jag undrar hur det kan komma sig...

Svar på tråden Pojke i klänning?!