Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

Pojke i klänning?!

Visade mannen, han flinade och skakade på huvudet.

Pejgan skrev 2011-03-04 21:59:53 följande:
    tja, jaha? Jag gillar inte blåställ men vad har det med debatten att göra?
    Att kjol är osmakligt på en man, att det är omanligt osv
    Bara döda fiskar flyter medströms
  • Lingonflickan
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-05 01:02:11 följande:
    Men det är ju jättebra! Om du hindrar din man från att bära det, och alla andra män får bära det om det behagar dem, så har du så mycket färre frestelser för otrohet där ute! Bra va?
    Nu har jag mest manliga vänner och ingen av dem skulle ens ta i ett sånt plkagg med tång  - om det inte vore för att få plagget av en kvinnaDrömmer
  • Lingonflickan
    Quintus Zebra skrev 2011-03-05 08:56:01 följande:
    Ja, fast om skaparen av plagget kallar det för menskirt, vad skulle du säga att plagget skulle heta på svenska?

Här har du en artikel om män som klär sig i vad de kallar för "manskjolar":

wwwc.aftonbladet.se/kvinna/9912/25/kjol.html

Men låt oss säga att du har rätt, och det är mer okej i England att kalla ett mansplagg för "skirt", betyder det då, enligt ditt resonemang, att det automatiskt blir mer okej att klä små pojkar i kjol i England? jag tror inte konservativa britter håller med dig
    två män, en av dem använder kjol i protestsyfte, förvånad...not!
  • Lingonflickan
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-05 13:54:50 följande:
    Är de traditionella romer, menar du???
    Och exakt vad vill du säga med det? För jag tolkar det som ett påhopp.
  • Lingonflickan

Då förstod du inte vad jag menade. De skulle alltså bara röra plaggen på en kvinna men aldrig aldrig ta på sig det själva.
    Inget ålagt tabu utan att de bara inte skulle göra det.

• Lingonflickan
    Machapuchare skrev 2011-03-10 14:37:46 följande:
    Alla som säger att pojkar inte skall ha klänning för att det är "ämnat för flickor" eller liknande, hur skulle ni resonera om det fanns klänningar eller tunikor i mörka färger med spindelmannen eller bamse eller kanske texten "Coolest boy" eller något sådant. Uppenbara plagg "ämnade för pojkar". Skulle ni fortfarande tycka att det var fel om pojkar hade på sig dessa plagg?
    Eftersom klänning är et tjejplagg så lär det inte hända. Annars skulle jag självklart tycka att det var mycket mycket märkligt och kanske en smula idiotiskt eftersom det ÄR ett tjejplagg.
  • Lingonflickan
    giftfri skrev 2011-03-10 23:51:39 följande:
    Å tidigare gick vi nakna eller i djurhudar, men idag är klänning ett könsspecifikt plagg för kvinnor, så välj ett liknande plagg avsett för män.., hur svårt kan det vara.., klänning gör pojkar till minitransor, å det är väl ändå inte avsikten..
  • Lingonflickan
    Quintus Zebra skrev 2011-03-11 15:02:13 följande:
    Om det inte är något negativt alls, då gör det ju inget att de i dina ögon ser ut som små transor för det är ju inget negativt?

I mina ögon ser de inte ut som transor, bara som små barn.

Vem har sagt att dom inte pratar med sina barn? Vad har det med saken att göra? Varför är det så viktigt att prata om?

Vad tycker du om leksaksvapen? Tycker du det är mer okej för en liten pojke att leka med en pistol än med en klänning?

Förklarar du för små pojkar som får en leksakspistol vad vapen används till runt om i världen? Berättar du om barnsoldater och massmord?
    Mina barn får inga leksaksvapen.
    TheCoopers skrev 2011-03-11 13:10:14 följande:
    Hurra !

Ska bli kul att se om någon kommer med ett vettigt svar till ditt "kick ass " inlägg !

Kick ass?? MY ASS!

Men visst sätter man inte samma gränser för barn som för vuxna, man lär dem allteftersom att man inte pussar alla på mun, tar av sig byxorna bland folk osv. Men vissa gränser måste man ändå sätta och klänning eller hål i öronen på pojkar är en sån gräns som jag sätter direkt. Likaså klipper jag min pojks hår kort medan min flicka har långt hår. De är födda till pojk resp flicka. Varför ska de inte se ut som det då?
  • Lingonflickan

Fam. Cooper, självklart hade jag reagerat mest på klänningen. Det är väldigt vanligt att barn har leksaksvapen, actionfigurer och våldsleksaker och barn utan leker ibland vapen med pinnar, men för den skull behöver jag inte ge mitt barn något av det uppräknade. Jag reagerar inte heller om en pojke leker med en docka eller leksaksspisen.  Min son har haft bådadera men dockan har han aldrig lekt med. Knappt spisen heller, men tilsammans med syrran har det hänt.

Jag skrev MY ASS eftersom jag inte fann något i det citerade inlägget som kicked ass och valde att använda ditt uttryckssätt.

Svar på tråden Pojke i klänning?!