Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Pojke i klänning?!

Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 22:18:48 följande:
    Aha. Så du är bara en fitta alltså? Inte en individ, inte en person, utan bara ett kön, en fitta? Tja, du får förstås tycka att du är vad du vill, men själv ser jag mig som mer än min penis... Mycket, mycket, mycket mer faktiskt.
    hahahaha

Nog för det är fint med fittor och penisar ! Men jag är benägen att hålla med där ... jag är förhoppningsvis bra mycket mer än bara mitt kön .
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Nenne666 skrev 2011-02-25 22:20:58 följande:
    Dresscode för barn...NEJ, det sa jag inte....men samhället e uppbyggt på sådant, inom yrken, föreställningar å allt möjligt, har du ingen koll på sånt?

Man fostrar sina barn att funka så långt det går i smhället, men sen om dom själva vill sticka ut å göra nån förändring-fine. Men det sker genomn deras egna medvetande om vad det innebär och lär va starka nog att möta kritiken. Men i deras enga ålder, när dom e fan så mkt äldre...
    Fast du kanske är medveten om att pojkar som bär klänningar på dagis inte alltid gör det när de är vuxna ?

Jag vågar nog sticka ut hakan och påstå att de allra flesta INTE bär klänning när de blir äldre ... så jag kan liksom inte förstå hysterin .

Det ordnar sig ska du se .
  • TheCoopers
    bastardized skrev 2011-02-25 22:21:33 följande:
    Nej det ser inte normalt ut alls, skydda honom ifrån det som inte är norm och låt honom göra vad han vill när han är mogen att argumentera och förstå själv vad det är han gör.
    Skydda honom ifrån det som inte är norm ?

Kräks
  • TheCoopers
    Nenne666 skrev 2011-02-25 22:22:39 följande:
    skulle inte ta i en karl ens med tång med rosa klänning.
    Nej och det är ju ditt val .
  • TheCoopers
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 22:24:49 följande:
    Exakt. Tänk om man sade samma sak om homosexuella - "Jaja, ni får ha era parader och pride, men vänta tills alla accepterar er!" Klart fan att ingen ändrar sin åsikt frivilligt, om de får välja! Säger sig självt!
    Nä det märker man ju här i tråden .

-Håll er till "norm" ... stick inte ut .. var inte annorlunda ! Handla på HM ! 

och vänta på att samhället ska ändra inställning till killar i klänning ... !

Jo tjena det lär hända i ett samhälle som räds allt som är olika ...
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-02-25 22:27:34 följande:
    Hur många av er har jobbat med eller haft med barn i tonåren att göra eg.., troligen en väldigt liten dela v er som är genusfanatiker..
    För jag lovar att de ungar som kommer klädda i könspecikifika kläder av fel kön, dom ligger väldigt illa till, många av dom lär bli rejält mobbade.
    Å det har inget att göra med vad jag tycker om mobbing, bara att jag vet hur djävliga ungar kan vara med varandra, å jag skulle ALDRIG utsätta ett barn för den helt onödiga risken att bli mobboffer..
    Vem är genusfanatiker ?

Jag är för det fria valet ... klänning eller inte ? rosa eller blått ? Jag bryr mig inte alls .

Barn är precis sådär jävliga för att de har föräldrar som ni som är rädds för allt som inte är norm . För att ni uppfostrar dem att vissa saker är för tjejer andra för killar osv .
    Det börjar hos oss föräldrar .. annars kommer inget att ändras .
  • TheCoopers
    bastardized skrev 2011-02-25 22:30:13 följande:
    Ja precis, svårt att förstå kan jag tro men det finns normer här i samhället och det är inget konstigt eller svårt att säga till sin pojk att inte ta på sej klänning då det är tjejkläder, många av er genus förespråkare verkar ha svårt att säga nej till era barn och det är synd för många saker i livet handlar om att anpassa sej och leva i verkligheten och det är inte svårare än man gör det till.

´Läs lite mer här om hur det förhåller sej i verkligheten.
    tanjabergkvist.wordpress.com/category/dagisge.../
    Men jag förespråkar att mina barn får välja själva . Vill min dotter ALDRIG ha klänningar - ska jag tvinga henne att ha det för att vara en "riktig" tjej ?
    Jag förstår liksom inte meningen med det . Hon är väl inte mindra tjej för att hon mest leker med killar och skejtar , spelar fotboll och traskar runt i fotbollskläder .
    Ska jag ta ifrån henne det så hon kan följa normen ?

Eller ska jag uppmuntra henne att finna trygghet i den hon är och att hon duger SOM HON ÄR ?
    Precis som storesyrran i sina tyllkänningar och läppstift .. hon är fri att vara den hon är hon också .

Mina barn behöver inte anpassa sig till några bajsnödiga normer .. det har jag aldrig gjort och det har gått MYCKET bra för mig i livet .

• TheCoopers
    Carolita skrev 2011-02-25 22:33:17 följande:
    men åh, ta lite mushrooms oxå så blir din lilla värld lite bättre.
    Ja men nu visade du hur intelligent du är . Verkligen

Impressive !
  • TheCoopers
    Carolita skrev 2011-02-25 22:38:28 följande:
    kanske tar inte han skada just då, men klär han sig så ute bland folk, så kan jag ju garantera att han blir glodd på och folk fäller kommentarer, såklart, för det är inte normalt!
    Klädtillverkarna som gjort/designat klänningen, tror du dom tänkt att:"jaamen, den här klänningen kan både killar och tjejer ha!"
    Du tror inte att den lilla pojken slutar att använda klänning när han blir lite äldre ?

och hur som helst .. vem fan bryr sig vad folk på gatan säger ?
  • TheCoopers
    Nenne666 skrev 2011-02-25 22:38:47 följande:
    Men dåså...låt han då inte utsättas på dagis å skola för nåt som ändå inte kommer hänga kvar å står för hans egna personlighet mer än föräldrarnas illvilja att man får göra som man vill. Att ett barn går på dagis och får kämpa med att hålla sig inom ramarna i allt annat, vad det än är, borde räcka vilket  är en god grund för mobbing,om man inte platsar rätt. Sådant hänger kvar i evigheteR om du dundrar upp i KLÄNNINGr, varför vill man som förälder medvera till nåt sånt som kanske spär på det?

Barn har naturliga utvecklingsperioder, vilket innebär att deras kvinnliga sida utforskas, leka med dockor....å klänningar ibland, varför fan exponera det till nåt som kan hänga kvar i årtionden för dom?

Barn minns å använder sig av allt...om det vill mobbas.

Och andras ungar fostras inte till det du vill till.
    Nu vet jag inte vad för dagis du har erfarenhet av MEN på vårt dagis ser jag pojkar med klänningar dagligen i princip . de klär ut sig , leker etc . Några av killarna klär sig även hemma med klänning och det är INGEN som blir mobbad eller retad för det .

Man kan inte gå runt och vara rädd för at bli mobbad .. för de allra flesta kommer bli retade någon gång . Man förbereder och tryggar .

Nej men jag uppfostrar mina barn att det är ok att vara olika och annorlunda . Det gäller inte bara dem själva utan att de ska acceptera att andra inte är eller tycker lika som dem .
    Jag kan bara ta ansvar för mina barn - inte hur andra uppfostrar sina .
Svar på tråden Pojke i klänning?!