Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Pojke i klänning?!

Pejgan skrev 2011-03-04 21:20:08 följande:
    Manskjol. Kjol för män. Kjol sydd för män. Man i kjol
    wp1127746.wp157.webpack.hosteurope.de/xtcomme...
    Intressant att så många män gärna ser att deras gossebarn gillar samurajer. För de bär nämligen sådana där. Tuffa medeltida krigare i sidenkjolar! Men det är fel om deras egen son bär en likadan! ;D
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Yildirim skrev 2011-03-04 21:30:51 följande:
    Varför ska en pojke se ut som en flicka?
    Och JA! Jag föredrar om jag vet könet på ett barn..

Varför inte?

Och jag föredrar om folk som måste veta könet på folk flyttade till Gotland. Men vi kan inte få allt, uppenbarligen.

• Dorian Ertymexx
    Lingonflickan skrev 2011-03-04 22:02:18 följande:
    Visade mannen, han flinade och skakade på huvudet.Att kjol är osmakligt på en man, att det är omanligt osv
    Men det är ju jättebra! Om du hindrar din man från att bära det, och alla andra män får bära det om det behagar dem, så har du så mycket färre frestelser för otrohet där ute! Bra va?
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2011-03-04 23:21:51 följande:
    Märker att tråden hamnat i den vanliga "jag tycker det är fult med män i kjol så därför ska inga män få ha det" argumentationen....
    Märkligt att de som gapar om att feminister vill ha en grå massa av människor är samma personer som tycker att alla skall anpassa sin klädstil och sina intressen efter vad just DE anser är passande och rätt....
    Jag tycker det är jättefult med pumps och korta jackor på tjejer, så jag tycker vi ska förbjuda det! För annars skiljer jag mig från alla kvinnor ever!!! Skrikandes
  • Dorian Ertymexx
    deep purple skrev 2011-03-05 00:54:54 följande:
    Androgyn klädstil lika gjorde vår life om mars sjungande vän och skapade figuren ziggy stardust. Tror du är ute och cyklar här. Doris
    Det där var ren rappakalja, du får skriva om om du vill bli förstådd där.
  • Dorian Ertymexx
    deep purple skrev 2011-03-05 00:54:54 följande:
    Androgyn klädstil lika gjorde vår life om mars sjungande vän och skapade figuren ziggy stardust. Tror du är ute och cyklar här. Doris
    Också rätt roande att du kallar mig "Doris" i ett försök att reta upp mig. Som om kvinnlighet vore något negativt.
  • Dorian Ertymexx
    deep purple skrev 2011-03-05 02:10:31 följande:
    Som vanligt så fattar du fel Dorian,inlägget var postat med en IPHONE 4. Den editerar lite som den vill och yckte ditt namn skulel vara Doris. Passar man inte upp så betyder ett mellanslag på ett ordförslag att man bekräftar.
    Tolka det skrivna ordet och inte övertoner och underliggande budskap som du tycks behärska. Det blir bara fel.
    Heh. My bad i så fall.
  • Dorian Ertymexx
    giftfri skrev 2011-03-05 08:44:42 följande:
    Och.., pratar vi engelska nu? Liknande exempel kan du hittta massor av, engelskan har inte ens ord för vårt mor/farfar.., så undvik jmf med språkhänvisnig..
    OK. Så om vi kallar kjolar för män för skirts så är det med ens helt OK? Och rosa paljettklänningar för pojkar för dress är accepterat, så länge ingen kallar det samma sak på svenska?
  • Dorian Ertymexx
    Lingonflickan skrev 2011-03-05 09:18:50 följande:
    Nu har jag mest manliga vänner och ingen av dem skulle ens ta i ett sånt plkagg med tång  - om det inte vore för att få plagget av en kvinnaDrömmer
    Är de traditionella romer, menar du???
  • Dorian Ertymexx
    Lingonflickan skrev 2011-03-05 09:27:21 följande:
    Män har inte kjol eller klänning, det är ett tjej/kvinnoplagg!
    Kvinnor har inte byxor och skjorta, det är ett grabb/mansplagg!
Svar på tråden Pojke i klänning?!