Inlägg från: mysfaaktor |Visa alla inlägg
  • mysfaaktor

Pojke i klänning?!

Mrssydow skrev 2011-02-26 12:40:11 följande:
    Tycker att de så otroligt korkat att man som föräldrar sätter på strumpbyxor och kläning på sin son, det är sjukt!
    Sen e det en annan sak om han klär ut sig o leker att han e flicka m.m. men inte skall sina föräldrar göra så mot sin egen son!!!!!

Vart är vägen på väg egentligen?!?!?!?
    Ja, för att låta sin son ha klänning är verkligen det värsta som har hänt i den här världen.
  • mysfaaktor
    fönster mot vägen skrev 2011-02-26 15:21:11 följande:
    Självklart inte. Men det får finnas gränser. Dottern får klä sig som hon vill så länge det ser okej ut. Likadant kommer det vara för pojken när han blir större. Klänning och kjol och andra tjejkläder kommer han ej få ta på sig!!!!!! Precis som han ej kommer få ha långt hår.
    Dottern väljer mer än gärna kläder på morgonen...och hon får själv välja vad som ska handlas. Men skulle hon komma något som verkligen inte passar säger vi nej.
    Vad är det för mening att vara kille och se ut som en tjej? Eller tvärtom.
    Hur svårt kan det vara???  
    Vet ej om du har några barn och hur du uppfostrar dem. Men har du pojkar kanske du tillåter dem ha axellångt hår... 
    Alla skäggiga hårdrockare med långt hår ser ut som tjejer? :D
  • mysfaaktor
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 16:01:06 följande:
    Men snälla Mysfaaktor, till och med bibeln uttalar sig ju om det där!

Du känner väl till historien om den urstarka och ubermacho Simson och Delilah? Han hade kort, manligt hår, men när Delilah förrådde honom och fixade till löshår på honom, så att han blev kvinnlig, så blev han ursvag!

Eller vänta nu...
    Hahaha.

Läste upp kommentaren av fönster mot väggen för min pojkvän.
    Han slängde med sitt långa hår och fladdrade med sina långa ögonfransar till svar.
  • mysfaaktor
    DenNamnbitne skrev 2011-02-26 16:04:37 följande:
    De kvinnor som predikar att pojkar ska ha klänning borde själva sluta sminka sig och börja odla mustasch. De män som predikar kvinnlighet borde göra det motsatta. Att hålla på och säg att pojkar visst ska kunna ha klänning satår och faller lite med att man själv är en kvinna som sminkar sig och går med platåskor.
    Du får nog utveckla det här lite...?
  • mysfaaktor
    mysfaaktor skrev 2011-02-26 16:04:37 följande:
    Hahaha.

Läste upp kommentaren av fönster mot väggen för min pojkvän.
    Han slängde med sitt långa hår och fladdrade med sina långa ögonfransar till svar.
    fönster mot VÄGEN.
  • mysfaaktor
    fönster mot vägen skrev 2011-02-26 16:59:55 följande:
    ja både min man och jag tycker det ser hemskt ut. Finns ingen i vår familj som tycker det ser snyggt ut. Tycker det ser väldigt ovårdat ut med långt hår på en kille.
    Vad hade det med att se ut som en tjej att göra?
    Är tjejer ovårdade?

...i vilket fall... du råkar inte gilla killar i långt hår. Fine. Jag är glad att alla inte tycker om samma saker. Men om din son mot all förmodan skulle vilja ha långt hår och du förbjuder det, så kan jag inte direkt påstå att du delar den åsikten.
  • mysfaaktor
    Yildirim skrev 2011-03-01 11:51:41 följande:
    Har förövrigt aldrig sagt att män ska misshandla sin fru :S OMG
    ...men att man ska misshandla barn?
  • mysfaaktor
    Lingonflickan skrev 2011-03-05 09:28:03 följande:
    två män, en av dem använder kjol i protestsyfte, förvånad...not!
    det var tre män vad jag såg.
    inte för att det spelar någon roll.
    en av dem använde ju fortfarande kjol i "protestsyfte", så då är det naturligtvis det vi måste ta fasta på.
  • mysfaaktor
    Yildirim skrev 2011-03-05 13:33:59 följande:
    En klänning är inte löjlig i sig. Men på en pojke är de det.
    ...en del tycker säkerligen att klänning är löjligt i sig. Förr skulle jag aldrig komma på tanken att klänning, för jag kände mig löjlig i det.
  • mysfaaktor
    Lingonflickan skrev 2011-03-15 09:08:52 följande:
    Lägg ner, nej han var inte påverkad av sin omgivning, detta skedde som mycket liten innan han ens kunde prata började det. Han hade inga bilar från början ens. Och varför började han leka bil med dockorna oxå? Han fick nämligen alla typer av leksaker, utan åtskillnad.

Min son har fått docka och leksaksspis men inte visat större intresse för att leka med någondera. Dockan plockade vi nyligen undan efterson han ändå aldrig lekte med den.
    ibland måste man hjälpa till med att varierera leken så att barnen inte fastnar i ett och samma spår...
  • mysfaaktor
    Lingonflickan skrev 2011-03-15 13:42:53 följande:
    Varför? Vad hände med att låta barn välja själva? Gäller det bara om pojkar vill bära klänning eller leka med dockor?
    nej, det gäller lek överlag. läs på lite om hur barn leker, så kanske du förstår.
  • mysfaaktor
    Yildirim skrev 2011-03-16 18:37:25 följande:
    Vad fyller funktionen att en flicka har kallingar? Sidenkallingar  kan vara ett mysigt nattplagg, men att ha kalsonger till vardags är lite knas....

Aboslut inget fel att hon gillar fotboll. Därmed har jag förståeelse till varför du köpte zlatantröjan. Inget fel i det. Men fotboll har väl inget med män att göra vad jag vet.
    hahah. nej, för damfotboll talas det enbart gott om...
  • mysfaaktor
    Yildirim skrev 2011-03-16 19:14:42 följande:
    Ursäkta men vad har det med saken att göra?!
    "vad har fotboll med män att göra"?
    fotboll ses som en manlig sport?
Svar på tråden Pojke i klänning?!