-
och Tomas De Levagiftfri skrev 2011-03-04 18:09:29 följande:Du menar precis som vi vet att klänning används av kvinnor å transor..
-
?giftfri skrev 2011-03-04 20:52:57 följande:
Så vad vet du mer om mig? Vet du nåt alls om mig, vad jag å min fru..,mina barn haft för oss.. Berätta vem är jag, vad vet du.., allt står i tråden..
-
Yildirim skrev 2011-03-04 21:05:06 följande:Tycker det är OK med kjol/klänningliknade kläder som är GJORD för män. Däremot tycker jag inte att män/pojkar ska ha flick-klänningar med söta mönster och strumpbyxor.....
Men pojkar har strumpbyxor (kalsbyxor) idag, i alla fall de som gick på mina barns dagis.
-
Yildirim skrev 2011-03-04 21:30:51 följande:Varför ska en pojke se ut som en flicka?
Och JA! Jag föredrar om jag vet könet på ett barn..Fast många tjejer klär sig idag i så kallade killkläder.
Svarta jackor och svarta överdragsbyxor.
Mina tjejer har de och dessa är inhandlade i en affär där ytterkläder inte delas upp i flick eller pojk.
-
Det verkar vara helt ok att tjejer har pojkkläder på sig, där verkar det inte vara några problem.
-
-
Och just nu är Tomas De Leva på TV.giftfri skrev 2011-03-11 13:14:49 följande:Inget negativt alls, å så var vi ännu en gång tillbaka på vad jag sagt hela tiden.., förklara för ungarna, tala sanning, ge dom argument, låt bli att inbilla dom saker som att könsspecifika plagg, t.ex klänningar, är för pojkar åxå.., väldigt enkla saker.., om det inte är föräldrarnas egna barsliga principer som hindrar.., då verkar det vara en omöjlighet...
Han är man och har klänning.
Fast enligt dig räknas Tomas De Levas klänningar säkert inte på grund av någon enligt dig bra anledning av dig. -
morotsland skrev 2011-03-11 14:57:53 följande:Min femåring som älskar klänningar har ingen "innebörd" i det, han tycker bara att de är snygga och sköna. Ingen av ungarna på dagis verkar lägga någon innebörd i det heller och om inte en massa fördomsfulla trångsynta människor lärde sina barn massa skit skulle han kunna fortsätta ha klänning i skolan utan att bli retad, tyvärr är vi inte där än.
Jag lär mina barn att alla är lika mycket värda, att människor är olika och att det är viktigt att acceptera det etc. Det borde vara en självklarhet för alla föräldrar. -
Tummen upp för digmorotsland skrev 2011-03-11 21:22:38 följande:Och om sonen själv säger att han vill ha klänning?
Mina barn har inte blivit retade på dagis men vi bor i en storstad med hyfsat toleranta människor, det ser säkert olika ut. Men OM de skulle bli retade av något barn är det inte mina barn som ska behöva ändra på sig utan det är barnet som retar som behöver en uppläxning om hur man behandlar sina medmänniskor, personalen kanske skulle behöva diskutera värderingar i barngruppen och likaså föräldrarna. -
De pojkar som döps har dopklänning och dopklänningen är exakt lika dem som flickor har endast att man för det mesta sätter dit ett blått band på pojkar och ett rosa på flickor men spets är det för det mesta på båda.
Lite svårt att meddela pojken om orsaken till dopklänning när pojken är så liten ändå sker det väldigt ofta i dagens samhälle.
-
Mamman till detta barn har förklarat för barnet vad det innebär att ha klänning på sig och förklarat att detta är ett kvinnoplagg som om han använder de så kommer han att bli retad i skolan och också bli kallad för transa.Veladis skrev 2011-03-12 17:27:37 följande:Det är ju t o m så att pojkar inte kan ha klänning, eftersom det är en tjejplagg. Så antingen är det ingen pojke, eller så är det ingen klänning, för om en pojke har den måste det per definition heta något annat...
-
TheCoopers skrev 2011-03-13 09:26:52 följande:jo han är väl en sån där liten transa ?
-
Varför?Lingonflickan skrev 2011-03-16 10:38:34 följande:Och där förlorade jag den respekt jag möjligen hade för dig.
-
Detta inlägg kallar jag för omoget.Lingonflickan skrev 2011-03-16 11:03:31 följande:Jag diskuterar inte med omogna människor som använder ordet bajsnödig och liknande. Jag förlorar alltid respekten då. Har inget med att du hade bra argument att göra. Vilket jag inte tycker.
-
Quintus Zebra skrev 2011-03-16 22:22:39 följande:Eller så låter vi bara barnen vara sig själva? Vi låter pojkarna ha klänning om de vill. Vi låter pojkarna ha spindelmannentröjor om de vill det.
Och om du har rätt så kommer ju skillnaderna mellan könen ändå fortsätta vara de samma, så du behöver inte oroa dig.
Jag är själv en man som aldrig har passat in i den kulturella mansrollen. Varför skall jag tvinga in min son i något jag själv inte trivdes med som barn?