giftfri skrev 2011-03-03 10:26:44 följande:
Helt ärligt så bryr det inte mig ett dugg om vad du tycker, jag tänkar fortsätta att älska de skillnader jag ser, som jag m.fl vet finns där, å som jag/vi älskar att använda oss av, om du vill göra eller tro nåt annat, så är det helt ok för mig..
Å jag/vi umgås bara med kvinnor som bejakar sin kvinnlighet, som är trygga i sin roll, som älskar sin könstillhörighet, detsamma gäller såklart även för män.
Å du, det har väldigt lite med val av kläder att göra, det sitter rotat i vår identitet, vem vi vill vara, vilken (köns)roll vi trivs med..
Men vilka i den här tråden bejakar inte sitt kön? Däremot är det många i tråden som inte låter sitt kön hindra dom i sin utveckling.
Jag är hur trygg som helst som kvinna, jag bejakar min kvinnlighet. Min kvinnlighet innehåller egenskaper som enligt sådana som dig är både manliga och kvinnliga. Men jag är kvinna och jag skulle inte vilja vara någon annan än den jag är idag. Däremot så förstår jag inte varför mitt kön ska göra att jag får lägre lön än män, varför det ska vara svårare för mig att få en maktposition, varför det ska vara okej att kladda på mig om jag skulle vara ute på krogen etc. Mitt kön är inget som styr vem jag är, mitt kön har jag och är en del av mig men en mycket liten del.