giftfri skrev 2011-03-12 12:18:44 följande:
Det enda du är ute efter är att skriva en massa skit om mig å mina åsikter, å ditt skitprat om att små barn skulle kunna skaffa sig egen information är ju skrattretande löjlig, å dessutom totalt felaktig, vilket lät bevisas av att dom behöver vuxna som hjälper dom, å att vi har massvis med skolor å andra sätt där vi lär ut saker...
Inte alls. Jag är inte det minsta intresserad av att skriva skit om dig eller om någon. Jag är medveten om hur lätt man misstolkas på internet, och ber om ursäkt om du tagit illa upp.
Jag är bara seriöst intresserad om du är konsekvent. Du skriver att föräldrar inte skall indoktrinera barn efter våra egna åsikter. Och jag försöker bara visa hur svårt det är.
Sen har jag inte skrivit att barn skall skaffa egen information, det vet jag inte vart du fick ifrån. Jag skrev att jag försöker visa barnen att det finns flera sätt att tänka och försöker lära dem att tänka själva i högsta möjliga mån:
Kritiskt tänkande i uppfostran och skolan en av de saker jag brinner allra mest för, och enligt mig är det något vi som samhälle är på tok för dåliga på.
Jag har bland annat inspirerats av en av 1900-talets stora filosofer, den enormt begåvade Karl Popper, som menar att alla människor och idéer, även de som vi beundrar mest och tar som mest självklara, måste få kritiseras, analyseras och kompletteras annars dömer vi våra ungdomar att göra om föräldrarnas, vetenskapsmänens och våra ledares misstag i all evighet.