Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

Pojke i klänning?!

TheCoopers skrev 2011-03-15 14:36:16 följande:
    Fast det stämmer ju inte . Inte behöver man klä sig i klänning för att någon ska vilja ligga med en ... trust me on that !
    och det finns med all säkerhet kvinnor som vill ligga med män i kjol eller klänning ..

och nu pratar vi om barn .. som inte ska attrahera någon i huvudtaget !
    Ja, det gör ju konstigt nog det.
    Bara döda fiskar flyter medströms
  • Lingonflickan
    Quintus Zebra skrev 2011-03-16 10:10:16 följande:
    Giftfri, mamma i småland och ni andra som i någon mån är könskonservativa:

Egentligen kan väl hela denna diskussion förkortas ned till en enda fråga?

Varför är det just kvinnliga attribut som anses så negatvt laddade?

D.v.s. varför är det kränkande att sätta på en pojke en klänning, men inte kränkande att sätta på en tjej jeans och en t-shirt med tryck?

Varför måste man förklara för sin pojke att klänningen är ett tjejplagg, men man behöver inte förklara för en flicka att T-shirt och jeans är pojkigt?

Att kvinnliga attribut anses mer negativa. Att det är mycket mer accepterat med en pojkflicka än med en flickpojke. Är detta ett kulturellt fenomen som är viktigt att bevara? I så fall varför?

(Vet att jag inte är först med denna fråga i tråden, men jag tycker att den är värd att ställa igen)
    Jag anser inte att kvinnliga attribut är negativt laddade. Varför måste  ni icke-könskonservativa sätta kvinnliga attribut på pojkar? Är det för att ni anser dem negativt laddade och tror de blir positivt laddade om en pojke bär dem?
  • Lingonflickan
    TheCoopers skrev 2011-03-16 10:35:29 följande:
    emmm nej verkligen inte . Jag tycker inte kvinnliga attribut är negativt laddade i huvudtaget .. För mig handlar det om rätten att få vara den man vill vara och barnens rätt att få leka , upptäcka och prova olika saker .
    Jag läser inte in så mycket i att en pojke har en klänning som ni gör . Jag förfasas inte över hans klädval , lika lite som jag hade förfasats om han sprang omkring på dagis som spindelmannen .

De är barn - låt dem få vara det .. barn utan att tillskrivas en massa bajsnödiga regler hur de "borde " klä sig för att vara riktiga killar eller tjejer .
    Det ordnar sig ändå ska du se .

Dessutom .. har man problem med vad andra väljer för kläder så sitter nog problemet mestadels hon en själv .. inte i kläderna som kollegan har på sig .
    Och där förlorade jag den respekt jag möjligen hade för dig.
  • Lingonflickan
    TheCoopers skrev 2011-03-16 10:40:46 följande:
    Hade inget bättre svar på inlägget ... slut på argument

Jag vill förövrigt inte ha din respekt .. det är inget jag strävar efter ihuvudtaget .
    Jag diskuterar inte med omogna människor som använder ordet bajsnödig och liknande. Jag förlorar alltid respekten då. Har inget med att du hade bra argument att göra. Vilket jag inte tycker.
  • Lingonflickan
    Lilith Dark skrev 2011-03-16 18:03:58 följande:
    Min son har inte ett enda kvinnligt attribut. Han är känslig, leker helst lugna lekar, pysslar och donar, gillar rosa och glitter och gosas och kramas mycket. Men det är inte kvinnligt, det är mänskligt.
    Anser du att han inte har, medan 80-90% anser/inser att han har det.
  • Lingonflickan
    Lilith Dark skrev 2011-03-17 10:43:44 följande:
    Jo men det är ungefär samma människor som anser att kvinnan ska stå barfota i köket vid spisen när hon inte är upptagen med att föda barn.
    Ursäkta mig men
  • Lingonflickan
    bastardized skrev 2011-03-28 17:18:15 följande:
    Visst, så kan man tycka och ser man det som ett problem så får man ha "stake" att förändra det man upplever som ett problem själv och inte naivt lägga det på sina barn och låta de invaggas i en tro som inte stämmer med hur deras framtid ser ut.

Jag lär min pojk att inte "mobba" personer som inte passar in i gängse norm och jag lär honom att folk är olika, att ondska och samhällsmönster finns,således kommer han förhoppningsvis inte vara ett hot mot ditt barn som är "annorlunda", men förvänta dej inte att jag och han vill föra din kamp.
    Klokt skrivet! Kunde inte uttrycka det bättre själv.
  • Lingonflickan
    Lilith Dark skrev 2011-03-28 16:37:04 följande:
    Jag också. Vet flera webshoppar som säljer både klänningar och kjolar. Och H&M har ju haft kjolar i sin kollektion. Riktiga män är tillräckligt säkra i sig själva för att våga klä sig hur de vill.
    Riktiga män är inga fjollor!
  • Lingonflickan

Det är fjantigt med klänning om man är man. Klänning i sig är absolut inget fjantigt plagg. Det är ett fantastiskt plagg, på kvinnor

(Om du tycker jag är omogen så borde jag ju passa in i tråden för här finns så många omogna och larviga inlägg redan.)

Svar på tråden Pojke i klänning?!