Decnet skrev 2011-02-26 10:30:26 följande:
Hmm.. Enligt nationalecyklopedin står det följande:
klänning, kvinnligt klädesplagg som består av liv och kjol i ett stycke eller av två delar avsedda att bäras tillsammans.
Ja.. jo.. Jag kan hålla med om det.. I mina ögon så är klänningen en "symbol" också som representerar något kvinnligt.. Precis som Bismarch står för något Nazi-mässigt.. Eller varför inte turbanen som får mig att tänka på flygande mattor och tuppkammen som... håll i er nu.. INTE refererar till anarkin utan Hiawata.. Den lilla tjocka indianpojken som kroniskt anses dum i huvet av resterande stam.. Sen förstår jag inte varför hiawata inte mördade hela stammen i sömnen utan fortsatte och leva där som den värsta utblöing han ansågs vara...
ööh... var var jag?.. Klänning.. just det..
Är klänningen ett kvinnoplagg.. Ja.. i allra högsta grad enligt mig.. Är det ett plagg som kan "bäras" av mannen? Självklart.. Till vardags? Nej inte enligt mig.. Av samma anledning jag inte skulle vilja se något komma med dykutrustning som "klädesplagg"..
Paralellen naken och kläder.. Tekniskt sett är juh även nakenheten ett "klädespagg" som waineneindianerna exempelvis.. "Vissa av dom" har juh inte en tråd på kroppen.. Så drar man in bravehearts kilt i resonemangen kan man dra in indianernas nakenhet också.. Sen att det som vissa klassas förargelseväckande är juh korrekt på precis samma sätt folk inte springer runt i full Nazistmundering..
Jamen hörrö Decnet.. Från klänning till nazityskland?? Är du inte sjukt offside nu, eller sitter ångorna från gårdagens fyllerier fortfarande i??
Nja..För mig är juh klänningen något representativt för kvinnan.. Det är precis som Ne säger ett kvinnoplagg.. Det kommer med all sannorlikhet suddas ut i framtiden och då får man väl rätta sig efter det.. Men definition kvinnoplagg kommer det nog alltid varit och det trotts "vem" som bär upp klänningen..
Jag skall bara hämta lite kaffe och titta på alla fina bilder på män i klänning ni har lagt upp även om bilden i sig själv inte poängterar någon speciell relevans till resterande tråd eller sammanhanget.. Klänningen.. En klänning är som sagt en klänning även om man skulle få för sig att slå in en brandbil med det..
KAFFE!!
Kopierar in lite mera fakta: wikipedia.
Ordet "klädning" syftade ursprungligen ospecifikt på ett livplagg, oftast ett plagg som användes utanpå
kjorteln och kunde vara såväl ett herr- som damplagg. Småningom försvinner motsvarande plagg i mansklädseln, och klädningen blir ett kvinnligt plagg