Inlägg från: Veladis |Visa alla inlägg
  • Veladis

Pojke i klänning?!

Anonym (BlackMamba) skrev 2011-02-25 12:00:07 följande:
    Ja, men det inte konstruktivt att få bort kvinnlighet och manlighet. Män och kvinnor ska vara varandras motsatser. Gå ihop och föda barn:)
    Vem har sagt att man försöker få bort kvinnlighet och manlighet? Det handlar om att tänja på begreppen, vara mer accepterande och att se att det finns flera sätt att vara kvinna/man och flicka/pojke på.
  • Veladis
    snorkan skrev 2011-02-25 12:03:44 följande:
    477.....det där är en kilt

Kjol.
    ... och den STORA skillnaden är?

-Ett ppar meter tyg upphängt på och veckat kring midjan? Kjol - chek, kilt-check
    -Man ser de håriga benen? Kjol - check, Kilt-check.
    -Ordets betydelse: Kjol = Kjortel, gammalt nordiskt ord, långt elelr halvlångt klädesplagg för båda könen. Kilt = förmodligen gammalt nordiskt låneord från samam stam som kjortel. Check. 
  • Veladis
    KlasKristian skrev 2011-02-25 12:06:18 följande:
    Jag får inte ihop det där. Om det vore norm för många kvinnor att bete och klä sig som vi i dag uppfattar som "typiskt manligt" och vice versa är det kvinnliga och det manliga de facto utraderat. Det är där alla genusdrömmar slutar om man drar dem till sin spets.
    Normer är intressanta grejer...

För att ta ett exempel. Byxor var vid seklets början till största delen ett maskulint plagg. Detta förändrades av olika orsaker, och nu kan man vara ytterst feminin även i byxor. Utan att manligt och kvinnligt för den delen är utraderat.
  • Veladis
    snorkan skrev 2011-02-25 12:17:07 följande:
    Är du man eller kvinna? jag gissar på att du är kvinna, det är ju 50% chans.....så det är okej om din man skulle klä sig i en rosa spets klänning, samt fylla ut en bh med några strumpor samt lägga en liten fest make up, och sedan skulle ni kunna gå tillsammans hand i hand.....ev till en middags bjudning?
    Ja?
  • Veladis
    snorkan skrev 2011-02-25 12:25:37 följande:
    läckert!
    Ungefär i samam klass som det här. Och det här är en kvinna.
  • Veladis
    Yildirim skrev 2011-02-25 12:29:01 följande:
    AHHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHHAH hade din man långklänning? en som som är gjord för kvinnor?
    OMG, funderat på att han kanske är med dig enbart för att dölja sin homo/transsexuallitet?!

Skulle garvat sönder åt er om jag såg er ute klädd så....
    Han hade långklänning, ja. Det var en rätt trevlig krogrunda.

Med tanke på att vi levt ihop i åtta år, har ett aktivt sexliv och två barn, så är han troligen inte homosexuell. Skulle han vara transsexuell skulle han nog ha levt ut det mer, och inte bara den gången. Men skulle han berätta att han var det - vad skulle jag göra åt saken?

Det var fö ingen som skrattade åt oss, vi hade jättekul och jättetrevligt.
  • Veladis
    Yildirim skrev 2011-02-25 12:30:42 följande:
    Ok ok ok fortsätt posta bilder på män i klänning, men fattar du inte att det finns klänningliknande kläder för män också!? SOM ÄR GJORD FÖR MÄN.
    Hur menar du nu?
  • Veladis
    snorkan skrev 2011-02-25 12:33:21 följande:
    Haha....ja och hur många tror du denna person skulle ta på allvar om hon/han kom in på en arbetsintervju......(hur vet du att det är en kvinna?)
    Jag tror varken en man eller en kvinna i någon av de två utstyrslarna skulle få ett seriöst jobb, nej. tror du

Jag vet tat det var en kvinna för att det stod i texten som hörde till bilden.

Men en man i snickarkilt eller väldressad kjol, varför inte?
Svar på tråden Pojke i klänning?!