Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Pojke i klänning?!

TheCoopers skrev 2011-02-25 23:18:08 följande:
    Låter lite som han SD politiker som är emot "rasblandning" med motivationen :

– Det största problemet är att det kan bli ett slags identitetsproblem. Det vore bra för barnet om föräldrarna är lika till utseendet, säger Isak Nygren till Expo.
    Enligt Nygren leder "rasblandning" till rotlöshet.
    – När SD var mot adoption var det av samma skäl, det blir identitetsproblem och det kan ge psykiska problem,

Man ska INTE gå utanför normen eller rasen då kan de leda till allvarliga problem med identiteten .
    Precis. Same same but diff... no, wait, it isn't different!

Fast det är skönt att Nygren accepterat homosexuella i alla fall (för vad annars menar han med att föräldrarna ska vara "lika"?)
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    bastardized skrev 2011-02-25 23:18:25 följande:
    Jag bryr mej inte om vad du jobbar med och  jag har varit på tillräckligt många dagis för att begripa att de är ovanligt med killar i rosa klänning
    Min berättelse var till för att även du skulle se hur samhället fungerade och varför det uppfattas som ovanligt att pojkar har rosa klänningar, jag försökte verkligen göra det enkelt så att alla skulle förstå, du gjorde det inte.
    Att ni är en liten minoritet är mycket glädjande.
    Det är också ovanligt med barn med glasögon. Ska de små liven få snubbla runt än bli "naturligt" mobbade?

Det är också ovanligt med barn med harmynthet. Ska vi inte låta dem gå på förskola?

Det är också ovanligt med färgade barn. Och med barn med handikapp. Och med barn som är blinda. Och med barn som inte har hår.

Så exakt vart drar du gränsen? Är det fritt fram att mobba alla som inte är Modell 1A, eller bara de som du inte råkar gilla?
  • Dorian Ertymexx
    SweetNilam skrev 2011-02-25 23:22:22 följande:
    Den "sunda" utvecklingen är (precis som "sunt förnuft") endast fördomar som talar... 
  • Dorian Ertymexx
    giftfri skrev 2011-02-25 23:23:12 följande:
    Vi kan inte utgå från oss själva, utan från samhället i stort om vi ska kunna skapa acceptans, å jag kan lova dig, "mitt" samhälle hade inte set ut som jag försvarar här.
    Men jag hatar när vuxna använder barn för sina egna idéer, å inte inser att ungarna utsätts för onödiga risker.
    Som du kanske vet, så är jag uppvuxen på 70-talet, så jag har sett det här förut, å inte ledde det till nåt bestående.
    För att nåt ska bli bestående, så måste det få växa fram av sig självt, å vad gäller modet, titta nåt århundrade tillbaka.., kom sen inte å säg att pojkar med flickkläder hårmode å smink är nåt nydanande, som kommer att leda till ett friare tänkande för ungarna..
    Å vad ni håller på med, är bara gammal skåpmat, som senst drogs några varv på 60-70-talet..
    Skitsnack. Det ledde till bestående förändringar, annars hade vi inte haft den här diskussionen, och det VET du!

Och jag hatar när vuxna använder barn för att befästa gamla ruttna ideal, som du gör. Så vem av oss är värst?

Återigen dumheter! INGET växer fram av sig självt, utan enbart genom hårt arbete och politisk kamp av ett eller annat slag! Att tro annat är att vara både okunnig och naiv!
  • Dorian Ertymexx
    giftfri skrev 2011-02-25 23:25:08 följande:
    Men snälla du, det är inte traditioner eller normer, du gör det till det, genom att titta i så kort tidsperspektiv, läs vad jag skriver i #1073..
    Ehm, du har typ väldans fel där va. Det ÄR traditioner och normer, OAVSETT tidsperspektiv.
  • Dorian Ertymexx
    mysfaaktor skrev 2011-02-25 23:27:58 följande:
    Jag måste bara skriva en sak.
    En del hävdar att vi som skulle låta våra söner ha klänningar egentligen hade önskat oss döttrar...
    Jag hade ett ex som gick i kjol. Han hade långt, svart hår och smink.
    Min nuvarande pojkvän har långt hår.
    På något sätt (enligt samhällets syn) har det med deras "stil" att göra. Min nuvarande pojkvän lyssnar på hårdrock.
    Så länge man lyssnar på hårdrock är det alltså okej att ha en viss stil, men att ha klänning eller sminka sig eller låta håret växa bara för "skojs skull" är fel?

Ni har inga argument.
    Ni är enbart ologiska.

SNÄLLA, skaffa er argument innan ni börjar diskutera.
    Det är fel att män har kjol! Såvida de inte heter Mel Gibson och leker skotte! Då är det sååå sexigt! Kräks
  • Dorian Ertymexx
    giftfri skrev 2011-02-25 23:30:57 följande:
    Man kan bli mobbad för precis vad som helst, ett misstag som drabbar fel person räcker, å man behöver/ska inte ge mobbarna en orsak, å mobbare finns alltid, å kommer alltid att finnas tyvärr.
    Tack för att du som vanligt inte läser vad jag skriver.

Nej, man blir inte mobbad för vad som helst. Man blir mobbad enbart för att man hamnat längst ned i hackordningen. Det är enda skälet till att man blir mobbad. Oavsett kläder, stil, utseende, föräldrar eller något annat.
  • Dorian Ertymexx
    giftfri skrev 2011-02-25 23:37:45 följande:
    Men nu är du väl ändå ute på hal is, det är din förbannde skyldighet som förälder, att ge dina barn riktiga värderingar, å med dom, så kommer dom även att kunna fungera i samhället, både under sin ungdom å senare i vuxenlivet
    Gör dom det du beskriver, så beror det på du givit dom den skeva bilden, å jag hoppas det inte är så du lever å verkar idag.., glöm inte att ungar gör inte som vi säger, dom härmar oss vuxna i vårt beteende..
    Och enbart DU har rätt att avgöra vad som är "riktiga värderingar", eller?

Ah, så att låta barn prova sig fram själva, att lära dem frihet och liberala värderingar, det är att ge fel värderingar. Check. Då vet vi det. herr ärkediktator Giftfri!
  • Dorian Ertymexx
    ricken skrev 2011-02-25 23:50:46 följande:
    Om inte du genom handlig(köper) talar om att din son skall ha genusneutrala kläder (för det är vad killkläder är) så kanske han får en chock när han blir lite större och upptäcker att det bara är han och tjejerna i klassen som har kjol. 
    Man vill ju inte vara hovmarsalken i Kejsarens nya kläder kanske, eller?
    Och? Jag har ofta varit enda killen som tillsammans med tjejerna, haft långt hår. Jag har inte dött i skam eller lidit av det. Tvärtom, faktiskt.
  • Dorian Ertymexx
    ricken skrev 2011-02-26 00:01:40 följande:
    Har du? Vad har du på dig nu darling?
    Kalsonger och t-shirt, och snoddar i mitt långa, flätade hår. Om du nu tycker att det är relevant att veta.
Svar på tråden Pojke i klänning?!