Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Pojke i klänning?!

KlasKristian skrev 2011-03-04 13:09:50 följande:
    Nä, låt henne leka du.
    Puh va skönt ! och vill hon leka med dockor får hon göra det med .
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    KlasKristian skrev 2011-03-04 13:12:21 följande:
    Och dem har du förstås format helt oberoende av världen omkring dig?
    Nej såklart inte . Men jag klär mig som JAG vill och mina barn klär sig som de vill . Det är trots allt kläder vi pratar om inget annat .
    Har någon problem med det är är det deras problem . Inte mina . Vi lever lyckligt vidare .

Jag tycker inte att hockeyfrilla och skinnväst är snyggt - skulla aldrig klä mig i ballerina skor eller blusar med spets . Däremot skiter jag ju i vad du har på dig eller min granne . Vem orkar lägga ner tid på att uppröra sig över vad andra väljer och inte ?

Har man för mycket fritid kanske ?
  • TheCoopers
    KlasKristian skrev 2011-03-04 13:18:22 följande:
    Nä precis, så bli inte upprörd om min grabb kommer till dagis i bikini eller uniform då.
    Jag skulle bli upprörd om ett barn hade nazisymboler japp ... men bikini ... så länge han inte fryser är helt ok
    Jag skulle inte heller tycka att det var ok om ett barn gick omkring med en strap-on eller en gimp outfit .
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 15:06:02 följande:
    Som oss andra då...
    Nej för ni drivs av vad normen säger till er att tycka och tänka.

Big difference !
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 15:10:37 följande:
    Hoppsan.., varför då? Jag har läst massvis med inlägg, som tydligt säger att det är barnens val av kläder som ska gälla, vad dom gillar å vad dom tycker är fint.., vi föräldrar ska bara uppmuntra dom, å hävda att deras palett då blir större..
    Ja tex gimp outfits , kläder med tex hakkors . Strap-ons är inte heller ok .

Eller en tröja där det står :  I love my boobs på tex
  • TheCoopers
    KlasKristian skrev 2011-03-04 15:18:49 följande:
    Och vem avgör vad som är lämpligt? Du? Jag? Genusvetarna?
    Inget som handlar om sex är speciellt lämpligt på barn kan man ju tycka . Barn är barn och ska så få vara därför ska de få gå i fotbollströja om de vill eller en stor spetskjol om de vill det .

Hakkors är aldrig ok , så självklart är det inte ok att ett barn har på sig en sån symbol .
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 15:25:15 följande:
    Men barn ser det ju inte som sex, inte som nåt annat heller, det har vi ju fått höra i massvis med inlägg.... Du får inte använda dig av nåt du tycker, det har jag fått mig tillskrivet varje gång, jag försökt använda liknande argument..
    Nej fast föräldrarna vet ju att en gimp outfit används i sexuella lekar och så också strap ons . Jag vet också att hitler dödade miljontals judar och tycker därför inte det är lämpligt att mina barn går runt med såna symboler .

Det är ju ljusår från att min dotter klär sig i fotbollskläder och spindelmannen kalsonger eller att en unge väljer att ha prinsessklänning på sig till dagis .
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 15:28:13 följande:
    Vi som föräldrar ska alltså förklara å upplysa om kläderna å attributen ungarna vill bära då?
    Det har jag hävdat hela tiden, men genusfanatikerna tycker jag har fel..
    Ja fast nu betvivlar jag kanske att ett barn skulle vilja bära ngt sådant om det inte var så att föräldrarna hade det hemma ...

Fast vad är det du vill upplysa om angående en klänning ? Du tror inte att en 4 åring redan vet att vad sk flick/pojk saker är ? men att han kanske ändå väljer att ha på sig en klänning en dag till dagis ?
  • TheCoopers
    MammaG skrev 2011-03-04 15:50:33 följande:
    Så en klänning på en pojke är det samma som om han skulle ha på sig en nazi-uniform?
    Jag tror fenomenet i den argumentationen kallas : "att gripa efter halmstrån" 

• TheCoopers
    KlasKristian skrev 2011-03-04 15:54:39 följande:
    Och jag tror det kallas "missuppfatta med vilje" eller, mer ickelekmannamässigt, "straw man", dvs tillskrivande av åsikter motparten inte har.

Din smiley där förresten är ett utmärkt exempel på förlöjligande... och jag som trodde det var en s.k. manlig härskarteknik.
    Jag missuppfattar inte. Det finns ingen normalt funtad person i världen som kan tycka att det är samma sak även om man bajsnödigt försöker med alla medel att hävda sin åsikt .

Det är inget förlöjligande , det är ett tecken på att jag är glad . Jag tycker det är roligt att diskutera . Du kanske ska hålla dig till sakfrågan istället för att köra med offer teorierna . De är rätt uttjatade .
Svar på tråden Pojke i klänning?!