Får man äta salami om den har tillagats i maten?
Om jag tex gör en gryta eller en paj som innehåller salami, är det ok då iom att den har värmts upp och tillagats ordentligt eller måste jag fortfarande frysa ner salamin i tre dagar först?
Om jag tex gör en gryta eller en paj som innehåller salami, är det ok då iom att den har värmts upp och tillagats ordentligt eller måste jag fortfarande frysa ner salamin i tre dagar först?
Så länge den hettas upp till över 70 grader ska det väl vara ok, det är ju okej med mögelostar. Så jag skulle äta det, men jag är inte livsmedelsverkets kostråd heller..
Oj har helt missat att man inte får äta salami?? Vanlig vitlökssalami o ha på mackan, är de fel?
Bara för att förenkla lite
ALLT som är upphettat ordentligt är ofarligt att äta några gånger oavsett vad det är. Även "fel" sorts fisk.
Äter man varierat och kollar datumen på all mat man äter kall så är det inte mycket man behöver fundera på. Jo att allt rått kött (eller som inte är genomlagat) bör frysas tre dygn, då kan man äta röd hjortfilé eller bresaola utan att blinka.
När det gäller ost kan man tänka att den som går att hyvla är alltid OK, den som är för mjuk och måste skäras kan man behöva se upp med
Skämtar ni??? Får man inte äta salami???
Jag har ätit pepparsalami på mina frukostmackor nu i över en vecka! :( Det visste jag inte ens om!!