• bergan

byxblöja kontra "knäppbölja"

Vad säger ni funkar bäst att använda up and byxblöja eller de vanliga traditionella "knäppblöja"?
    Min son är 6månader och jag har fått ett några prover med byxblöjor från Pampers. Men jag tänker att byxblöja är smidig när de små går eller?

• Svar på tråden byxblöja kontra "knäppbölja"
  • Fr1dlyst

Vi har börjat använda byxblöja när barnet börjar bli krångligt på skötbordet - dvs inte ligger still en sekund och bara sprattlar som en fisk. Då har de varit ca 8-10 månader och gått. Tror byxblöjor är skönare när barnet går, och smidigare att få på.

Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
  • Grodan82

Jag tycker personligen byxblöjorna är väldigt knöliga då dom gjort något annat än kissat i blöjan kan vara svåra att få "upp". Har dom kissat är det ju bara att ta av som ett par byxor. så jag tror allt att dottern kommer få ha dom vanliga "knäppblöjorna" Länge =)

• queenofangels

började ,ed up&go när hon började blir extremt röröig.testade ett paket in st 4 men va för tidigt. sen har vi byxblöjan på dagen o vanliga på natten

• Snabeldrake

Började med Liberos up&go när gossen började krångla vid skötbordet. Då var det enklare att låta honom stå emot någon möbel eller badkar och sen bara dra på en blöja. Har up&go dygnet runt. 

• Kazeer

Jag föredrar de traditionella blöjorna. Om man är ute är det lätt att byta blöja på barnet utan att behöva ta av skor och långbyxor/shorts.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • IsDimma

Jag som jobbar på förskola kan säga att jag HATAR byxblöjor. Särskillt på vintern när barnen har så mycket kläder på sig. Allt i byxväg måste liksom av Tacka vet jag vanliga hederliga blöjor som man snabbt kan ta av och på igen utan att ta av alla kläder

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • queenofangels
    IsDimma skrev 2011-02-24 17:32:39 följande:
    Jag som jobbar på förskola kan säga att jag HATAR byxblöjor. Särskillt på vintern när barnen har så mycket kläder på sig. Allt i byxväg måste liksom av Tacka vet jag vanliga hederliga blöjor som man snabbt kan ta av och på igen utan att ta av alla kläder
    vårt dagis har sagt att dom bara vill ha dom valiga blöjorna så man e snäll o lyssnar på vad dom tycker e bäst o köper de till dom :)
  • IsDimma
    queenofangels skrev 2011-02-24 17:36:13 följande:
    vårt dagis har sagt att dom bara vill ha dom valiga blöjorna så man e snäll o lyssnar på vad dom tycker e bäst o köper de till dom :)
    Det borde vi också be om
    Vi har ett barn som alltid har body som är knäppt i sidan så man måste ta av byxor, strumpbyxor, dra upp tröjorna och sen knäppa upp hela bodyn ända upp. Och sen klä på allt det där igen. Då är jag glad över att alla barn inte har byxblöjor och att alla barn inte har den där skumma bodyn. Då hade blöjbytena tagit mer än dubbelt så lång tid
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • MammaHela
    Grodan82 skrev 2011-02-24 16:56:30 följande:
    Jag tycker personligen byxblöjorna är väldigt knöliga då dom gjort något annat än kissat i blöjan kan vara svåra att få "upp". Har dom kissat är det ju bara att ta av som ett par byxor. så jag tror allt att dottern kommer få ha dom vanliga "knäppblöjorna" Länge =)
    knöliga på vilket sätt?

man river ju bara av sidorna och tar av som en vanlig blöja.
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Fr1dlyst
    IsDimma skrev 2011-02-24 17:32:39 följande:
    Men ska man ta vad ni tycker är bäst eller vad som är bäst för barnet? Up&go sitter betydligt bättre på mina barn iaf.. :P
    Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
  • Snabeldrake

Glömde ju skriva att på dagis har vi vanliga blöjor. Dom vill inte ha byxblöjor där av förståeliga skäl. Men hur dom byter på vår gosse när det är öppna blöjor förstår jag verkligen inte, vi får inte till det här hemma, han bara springer ju omkring och rullar runt  Skrattande 

• Therese H

Här använder vi båda. Det underlättar vid toa/potträning också att ha up&go. Sambon sätter oftast på den vanliga tejpblöjan, medans dottern själv föredrar up&go. Den kan hon sätta på sig själv.

Dotterns dagis står för blöjorna och använder sig av vanliga tejpisar

• Super blondinen

Byxa på dan Knäpp7Tape på natten.
    Libero.

• Alexi
    IsDimma skrev 2011-02-24 17:45:31 följande:
    Det borde vi också be om
    Vi har ett barn som alltid har body som är knäppt i sidan så man måste ta av byxor, strumpbyxor, dra upp tröjorna och sen knäppa upp hela bodyn ända upp. Och sen klä på allt det där igen. Då är jag glad över att alla barn inte har byxblöjor och att alla barn inte har den där skumma bodyn. Då hade blöjbytena tagit mer än dubbelt så lång tid
    vi har alltid bara byxblöjor hemma men dagis beordrade vanliga blöjor dit så vi kör olika alltså där och hemma, inga problem
  • Ann11

Det är mycket färre blöjor i up&go-paketen så av rent ekonomiska skäl har vi kört tejpblöjor ända tills dottern var torr på dagen. Det har funkat kanon, tänk att förr hade man "snibbar" i plast eller ev tygblöjor, tejpblöjorna är verkligen tillräckligt bekväma och min dotter klagade aldrig.

• Super blondinen

nu har vi testat huggins Byxor som är både byxor och tape i ett super smidiga.

• lisadragon
    IsDimma skrev 2011-02-24 17:45:31 följande:
    Det borde vi också be om
    Varför i hela friden har föräldrarna det så? Och varför byter ni inte den bodyn till nåt enklare som finns på hyllan vid första bytet?
    Känner bara att det är väldigt synd om er, låter fruktansvärt jobbigt!!!!

Jag försöker underlätta så mkt som möjligt till dagis för ni har det så jäkligt redan som det är, alldeles för många barn och stressiga arbetsförhållanden!
     Jag är så glad att mina barn är mätta och hela när jag hämtar dom, personalen jobbar gudomligt bra och jag förstår inte folk som klagar på personalen!

Sorry, blev mkt OT men jag blir så lessen ibland och jag beundrar verkligen personalen, tack för att ni finns!!
Svar på tråden byxblöja kontra "knäppbölja"