• Juno

Hur ofta har du och din partner barnfri tid tillsammans?

Jag längtar efter barnfri tid där jag och mannen kan göra saker utan barnen, äta ute, gå på bio eller laga lyxig middag hemma och förföra honom i soffan FlörtSkäms 

Vi har inga släktingar/vänner som vill eller kan ta båda barnen samtidigt. Om vi ska på större fest kan de vara hos mina föräldrar över natten, annars inte.

Jag inser så klart att barnen är vårt ansvar och jag älskar dem högt. Blir bara lite trött ibland. Och nyfiken på hur det ser ut i andra familjer.

Så - hur ofta har du och din partner barnfri tid där ni kan göra vad ni vill tillsammans?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta har du och din partner barnfri tid tillsammans?
  • Ina78

Väldigt väldigt väldigt sällan kan jag säga. I morgon ska vi iväg och sova borta en natt utan barn. Spa och middag blir det för oss. Sist vi gjorde någon sånt var nog ett halvår sen.

• Shaun the sheep

Vi har aldrig haft barnvakt. Vi har lite samma problem som er, de enda potentiella barnvakter bor i en annan stad, så det krävs ju en hel del umgänge innan framförallt dottern känner sig bekväm med en sån sak.

När min dotter började på dagis i augusti var hon 15 månader. Det var första gången vi var själva på alla de 15 månaderna. Det är ju bara några timmar per dag, och har inte varit hela tiden, sambon jobbar tvåskift och jag har också jobbat ibland. Jag tycker det är ren lyx med folk som kan få barnvakt lite hur som helst,
    och tycker det är tråkigt att de inte verkar förstå hur slitigt det är att INTE kunna unna sig den lyxen.. Det tar ju enormt på förhållandet att bara vara mamma och pappa och aldrig bara två vuxna.

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Lottis77

2 barn, 5½ och snart 3 år gamla.
    Senaste vi hade barnvakt, var för att föda barn nr 2, för alltså tre år sedan, annars har det aldrig hänt.

Vi har ingen som kan ställa upp som barnvakt om det inte är riktig kris, typ huset brunnit ner eller vi har dött bägge två.

• beccagranen

Ca 2-3 helgdagar i månaden, men det pga renoveringar av huset. Åker vi för att handla matreal etc. så underlättar det att lämna 4åringen hos farföräldrarna. Samt att han har dte mycket roligare där än att gå med oss.
    Men om det inte räknas så har vi kanske 1gång i halvåret tid för oss själva, som vi gör något ihop som restaurangbesök/bio etc.

• linjes

Aldrig,jag har 2 bio och han 3...Inte det lättaste att få barnfritt med 5 ungar i huset..Sen har vi inte möjlighet till barnvakt eftersom våra släktingar bor långt bort

• örtagård

Varje kväll när barnen sover. Annars aldrig utanför hemmet. Behöver barnvakt till mycket annat än nöjen helt enkelt. Skulle inte vilja utnyttja den till det när vi får så mycket annan hjälp i vardagen . Men då  barnen sover på kvällarna i bra tid har vi mycket tid för varandra eller var och en på egen hand!

• Göteborgsbruden

Om man bortser från när dom sover så har vi vart barnfria en gång på 2 år och det var i sommras i några timmar.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • SilverEmma

Sedan minsta föddes för ett år sedan har vi varit iväg själva två gånger. Hon har inte accepterat någon annan än mig och pappan förrän nu, då min mamma och hennes man funkar bra. Nästa gång blir i mars då vi har en kväll inbokad då båda barnen ska sova hos sin mormor.

När minsta känner sig ännu tryggare så blir det nog att jag och sambon tar en biokväll eller går ut själva en gång i månaden ungefär. Kanske två.

• Gul13

Det har hänt tre gånger: Dottern är precis fyllda 6 år.  Har inget större behov.

• ingra

Barnfri tid vad är de. Den dagen man skaffar barn kan man glömma de =)
    Vi  har barnfri tid när vi åker och storhandlar typ när barnen är  på dagis.
    Min man däremot har varit i väg solo några tillfällen och haft lite egentid. Jag är gravid
    och orkar inte annat än att ligga hemma så även fast jag fått chansen att dra mig undan
    jag med så har jag hellre valt att vara hemma med barnen. Blandade känslor. Men de
    har varit mitt val. Men de vore verkligen urkul att komma iväg tillsammans men de lär 
    dröja ett par år. Vi har väl hunnit separera innan dess =)
    //
    Mamma till snart 5 barn 

Svar på tråden Hur ofta har du och din partner barnfri tid tillsammans?