• Anonym (ts)

Finns det några faror med hallonbladste?

Som rubriken lyder... Jag undrar alltså om det finns något som kan vara farligt med att dricka hallonbladste. Om det inte skulle fungera bryr jag mig inte om då har jag ju bara druckit en annan sorts te på kvällen. Ingen fara skedd alltså

• Svar på tråden Finns det några faror med hallonbladste?
  • Runguska

Jag har sökt och sökt och det enda är väl att det inte ska drickas innan vecka 35 eller hur det var. Själv väntade jag tills jag visste hur barnet låg (ev. tvärläge) eftersom jag inte ville att förlossningen skulle starta i det läget. Men när UL visat att så inte var fallet satte jag igång. Jag har letat men inte hittat någonting negativt (ännu!) och dricker det. Är dessutom förkyld nu så det är gott för halsen - extra bonus!

• Smulan87

hur menar du med att det skulle vara farligt?
    men nej, det är inte farligt alls >.<

vilken vecka är du i?

• Anonym (hm)

det är ingen fara, det startar inte förlossningen..
    det kan ge några fler sammandragningar vilket det är meningen att det ska göra... hallonbladsteet sägs stärka livmodern och bidra till en snabbare läkning och mindre blödning Efter förlossningen..

någonstans på vägen har blivande mammor tagit detta till sig och fått det till att hallonbladste ska drickas för att få igång förlossningen, vilket är helt fel.

lycka till!

ps: kan ju tillägga att min kompis var beräknad nästan 1mån före mig....
    hon drack o drack o drack av det där förbaskade teet, hände inte ett skit..
    jag födde 3v före BF, UTAN te.. hon födde på samma dag som mig, 1v efter bf! :P

• Anonym (ts)
    Smulan87 skrev 2011-02-25 09:26:02 följande:
    hur menar du med att det skulle vara farligt?
    men nej, det är inte farligt alls >.<

vilken vecka är du i?
    Jag tänkte nog mest på att  örtmedicin och naturläkemedel kan vara väldigt potenta de med och funderade över huruvida man vet eller inte om det finns någon toxicitet eller liknande.

Jag är i v. 33 men har inte tänkt att börja dricka det än. Väntar till v. 35 i alla fall tror jag.
  • norpansnorpan

Hallonbladste drack jag sista veckorna av mina graviditeter. 
    Det ska stärka livmodern inför kommande jobb

• alive01

Nej, inte farligt men jag fick jävulska sammandragningar av teet och ont gjorde det!
    Det satte inte i gång någon förlossning.....

Svar på tråden Finns det några faror med hallonbladste?