• Midvinternattsmåne

Spindeltattoo

När ni ser en tatuering på en spindel/spindel med nät, vad tänker ni då? Tycker ni att det symboliserar något särskilt?

• Svar på tråden Spindeltattoo
  • Majsan70

Jag tycker bara det är fult och sen avskyr jag spindlar så jag ryser vid åsynen.

• Midvinternattsmåne

Hehe okej =)

Nån som har nån annan åsikt? Förutom ni som inte gillar tatueringar och bara tänker ännu en ful tattoo!

• Acceper

Någon som straffats för ett brott " spindelns nät"

• Midvinternattsmåne
    Acceper skrev 2011-02-25 12:04:15 följande:
    Någon som straffats för ett brott " spindelns nät"
    Så har jag också förstått att en del tolkar det, och att den används som symbol för brott/mord mm.

Men samtidigt har jag sett många spindeltatueringar på "vanligt folk" och spindel står ju dessutom för lycka!
    Så det blir nog en spindel trots allt =) 
  • Acceper

Jag tycker också de är fina oavsett vad de står för man sätter ju sin egen prägel och en tatuering är ju alltid personlig

• Midvinternattsmåne
    Acceper skrev 2011-02-25 18:26:01 följande:
    Jag tycker också de är fina oavsett vad de står för man sätter ju sin egen prägel och en tatuering är ju alltid personlig
    Sant.
  • Lexis

Jag ser det kriminella i ett nät på armbågen med flugor i. Men jag har också varit aktiv i det nätverket. Annars älskar jag tatueringar oavsett.  

• Midvinternattsmåne

Ok.

Tex James Hietfield har spindelnät på armågen och är ju inte kriminell! =)

• Lexis
    Midvinternattsmåne skrev 2011-03-01 10:46:02 följande:
    Ok.

Tex James Hietfield har spindelnät på armågen och är ju inte kriminell! =)
    Nej men det ska vara ett nät med flugor i, flugor är antalet personer man dödat. Sen finns det ju såklart människor som tatuerar det ändå men jag som har varit i det nätverket ser det kriminella. =)
  • Midvinternattsmåne
    Lexis skrev 2011-03-01 19:10:14 följande:
    Nej men det ska vara ett nät med flugor i, flugor är antalet personer man dödat. Sen finns det ju såklart människor som tatuerar det ändå men jag som har varit i det nätverket ser det kriminella. =)
    Okej. Jag läste nånstans att när man planerar mörda någon tatuerar man in ett nät och när det är utfört sätter man dit spindeln. När jag kom på att jag ville göra spindel så kollande jag lite..
    Är väl olika i olika grupper..
  • Midvinternattsmåne

Men det var ju iof sig som du skrev, fast spindel i stället för flugor.

• queenofangels

har en spindel med nät o e inte kriminell :) tycker bara de e väldigt fint

• Midvinternattsmåne

Fint Jag har andra tattos som passar in med spindel och nät också så jag tror det blir bra.

• liten på väg 09

Jag har en spindel tatuerad nere i svanken, dock inget nät. Men jag är super nöjd med den.

• Hugful80
    Lexis skrev 2011-03-01 03:06:55 följande:
    Jag ser det kriminella i ett nät på armbågen med flugor i. Men jag har också varit aktiv i det nätverket. Annars älskar jag tatueringar oavsett.  
    Hur gammal är du? 70?

Om du fortfarande ser spindelnät på armbågen som någon som dödat någon så måste du vara bra jävla gammal. Tror du att alla med vita skosnören i kängorna är nazister också?

Väx upp för fan, du vinner ingenting på att sitta här och fabulera om "nätverk" som du varit med i där man måste ha en pinne i arslet och visa att man vågat döda någon. Om man dödat någon är man bra jävla tyst om det, bara så du vet.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Kokomo

Jag tänker att det på 80-talet påstods att det betydde att man mördat någon. Sen började alla de "tuffa" killarna på gymnasiet tatuera det och nu tänker jag bara att det är jävligt töntigt.

• LillSkruttet

Har en spindeltatuering i svanken (inget nät). Gjorde det för att jag är livrädd för spindlar men för att det ändå säger något om mig. Satte den i svanken så jag skulle slippa se den. Den är läskig men snygg.

Tyra 21/3-2007 och Leonard 2/9-2010
Svar på tråden Spindeltattoo