• Anonym

Ni som varit ett par i runt 10 år och har barn!

Jag och min man har varit tillsammans i snart 11 år. Sexlivet är totalt nerlagt, var minst ett halvår sedan vi hade sex och jag är den som saknar det. MIn man har tappat lusten för länge sedan. Vi har två ganska små barn ihop.
    Ni som varit ihop ungefär så länge som vi och också har barn ihop, hur ser erat sexliv ut?

• Svar på tråden Ni som varit ett par i runt 10 år och har barn!
  • Anonym

Vi har varit tillsammans i 9år och har 2 barn på 2år och 8mån samt 5år. I början efter sista barnet hade vi väl inte så mycket sex. Man var trött och sliten och prioriterade inte det. Men sedan han blev uppåt året blev det andra bullar och nu har vi sex ett par gånger per vecka. Det varierar lite beroende på hur trötta vi är.

I början fick man bara se till att ta sig tid för det och strunta i teveprogrammen. Om barnen går på dagis kanske ni kan läman barnen på dagis och sedan åka hem för en snabbis innan ni åker till era jobb? Borde klassas som friskvård Tungan ute

För oss var det skönt att inte ha sex på rätt lång tid då vi hade svårt att få till sista barnet och tvingat sex, hormonbehandlingar och till slut ivf satte sina spår. Helt underbart att ha sex för att man själv vill och inte för att man är tvungen för att få ett barn.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-25 14:54:07 följande:
    Vi har varit tillsammans i 9år och har 2 barn på 2år och 8mån samt 5år. I början efter sista barnet hade vi väl inte så mycket sex. Man var trött och sliten och prioriterade inte det. Men sedan han blev uppåt året blev det andra bullar och nu har vi sex ett par gånger per vecka. Det varierar lite beroende på hur trötta vi är.

I början fick man bara se till att ta sig tid för det och strunta i teveprogrammen. Om barnen går på dagis kanske ni kan läman barnen på dagis och sedan åka hem för en snabbis innan ni åker till era jobb? Borde klassas som friskvård Tungan ute

För oss var det skönt att inte ha sex på rätt lång tid då vi hade svårt att få till sista barnet och tvingat sex, hormonbehandlingar och till slut ivf satte sina spår. Helt underbart att ha sex för att man själv vill och inte för att man är tvungen för att få ett barn.
    Oj låter som mycket sex i mina öron...(lr ögon). Jag och min kille som har varit tillsammans i 2 år har 1 gång per månad/varannan månad och vi har inga barn...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-25 14:54:07 följande:

Att lämna barnen på dagis och åka hem för en snabbis går inte eftersom jag börjar jobbet flera timmar tidigare än vad han gör men annars var det ett bra förslag. Tror dock inte att det skulle funka med en snabbis då man inte haft sex på över ett halvår. Egentligen är det största problemet hans bristande lust..
  • redneck girl

vi har varit i hop i 21 år och har nio ungar. det går att hålla det vid liv om båda vill kämpa lite .man ska aldrig släppa taget...då är risken stor att det går utför . tid finns alltid om man riktigt vill ha det mysigt. alla barn sover någongång. då får man prioritera sex eller tvätta/städa/tv. jag vet att tvätten står kvar och väntar..den smiter ingenstans..så valet är lätt =)

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Anonym
    redneck girl skrev 2011-02-25 15:18:07 följande:
    vi har varit i hop i 21 år och har nio ungar. det går att hålla det vid liv om båda vill kämpa lite .man ska aldrig släppa taget...då är risken stor att det går utför . tid finns alltid om man riktigt vill ha det mysigt. alla barn sover någongång. då får man prioritera sex eller tvätta/städa/tv. jag vet att tvätten står kvar och väntar..den smiter ingenstans..så valet är lätt =)
    Jo jag förstår att det gäller att prioritera men i ärlighetens namn vet jag inte riktigt hur man gör..efter middagen natter vi dottern och sen sätter han sig vid datorn och där sitter han tills runt midnatt och innan dess sover jag sedan länge..
  • redneck girl
    Anonym skrev 2011-02-25 15:21:26 följande:
    Jo jag förstår att det gäller att prioritera men i ärlighetens namn vet jag inte riktigt hur man gör..efter middagen natter vi dottern och sen sätter han sig vid datorn och där sitter han tills runt midnatt och innan dess sover jag sedan länge..
    ryck undan stolen för honom. gör klart för honom att har man en partner kan man inte sitta där kväll efter kväll .snacka om att visa sitt ointresse...hade fått dåndimpen .
    Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Anonym
    redneck girl skrev 2011-02-25 15:25:06 följande:
    ryck undan stolen för honom. gör klart för honom att har man en partner kan man inte sitta där kväll efter kväll .snacka om att visa sitt ointresse...hade fått dåndimpen .
    Jag har pratat med honom om att jag inte tycker att det är så jäkla kul att sitta ensam framför tvn kväll efter kväll. Dock med föga resultat. När han inte stter vi datorn är han hur go och snäll som helst men sexet finns inte i hans värld längre och jag vägrar att ständigt ta initiativ som han ändå inte nappar på. Känns som att det är läge att gå när jag skriver detta men jag vill verkligen inte..
  • Anonym

Vi har varit tillsammans i snart 9 år och har två barn ihop, 3,5 och 5,5 år. Vi har sex ca 1 gång per vecka. Maken vill oftare men inte jag (just nu).

• Anonym (40-åring)
    Anonym skrev 2011-02-25 15:42:07 följande:
    Jag har pratat med honom om att jag inte tycker att det är så jäkla kul att sitta ensam framför tvn kväll efter kväll. Dock med föga resultat. När han inte stter vi datorn är han hur go och snäll som helst men sexet finns inte i hans värld längre och jag vägrar att ständigt ta initiativ som han ändå inte nappar på. Känns som att det är läge att gå när jag skriver detta men jag vill verkligen inte..
    Jag undrar, hur pigg är/var du på att nappa på hans initiativ när du sitter framför TV'n?

Jag satt vid datorn för att jag var komplett j-a ointresserad av alla såpor och serier som hon glodde på, och hon var så uppslukad av TV'n att hon verkade helt omedveten om ifall jag satt i fåtöljen eller inte.
    Men jäklar om jag satte mig vid datorn istället. Då var det JAG som var osocial...?!
    (Ursäkta språket...)
  • Anonym (M39)

2 barn och tillsammans i 12 år. Tycker vi har ett helt underbart liv tillsammans och som tur är så verkar det som vi båda synkar ganska väl med sexet. Det blir kanske 2-4 ggr/mån, alltså inte så ofta men jag upplever det som vi båda två ligger på samma nivå. Det fokuseras alltför ofta på hur frekvent man ligger med varandra tycker jag. Problem uppstår först när man har olika drift, aldrig annars. Jag är glad över att vi ligger på samma nivå, underlättar mycket. Jag har heller aldrig varit otrogen under dessa år och skulle aldrig vara det. Då andan faller på så onanerar jag. Det har dock aldrig gått ut över vårt gemensamma sexliv.

Svar på tråden Ni som varit ett par i runt 10 år och har barn!