• lindawalter

Badkritor - för vilken ålder?

Hej alla!

Jag försöker komma underfund med en bra present till en kille som fyller 1 år snart, och kom på att
    badkritor var ju himla roligt när man själv var liten.

Dock har jag ingen personlig erfarenhet av barn, så jag vet inte riktigt vad man "klarar av" som 1-åring.
    Kan en 1-åring utnyttja och ha glädje av badkritor? Ifall det ej är så, kom gärna med förslag på andra roliga leksaker för 1-åringar!

P.S För er som inte är bekanta med Badkritor så är detta en länk till dessa: http://www.dodde.se/badkritor.html

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Badkritor - för vilken ålder?
  • Puma87

Den presenten min dotter uppskattade mest när hon fyllde 1år var lära gå bilen samt en gunga man kan ha innomhus.
    Fingerfärg var också uppskattat. Men badkritor tror jag en 1åring är för liten för

Kitty 081003
  • Saaaraa

Köpte badkritor till mina barn igår. Dottern på 3 älskar dessa. Sonen som blir ett på söndag försökte äta upp dom, eller lade dom på botten i vattnet. Han fattade noll av dessa. Min 1-åring hade inget utbyte av kritorna.

M 071208. H 100227. Bebis BF aug/sept.<3
  • lindawalter

Tack så mycket för era svar, kanske ska vänta till kalas 3 år istället då :)
    Fingerfärg däremot lät ju också som en kul present, det ska jag titta närmre på! 

• framsteg

Beror ju på lite barnet, vår son fick en liten mini-poängfotölj från IKEA när han fyllde ett som han redan då gillade! Andra populära saker var sandlådeleksaker. Kanske känns lite "off" nu, men snart är det vår och de kommer väl till pass!

Färg som fingerfärg och "stora" kritor alt stora färgpennor är också uppskattat av vår son. Enkla knopp-pussel och duplo har också funkat. Kanske inte just vid ettårsdagen, men någon månad eller ett par senare brukar det vara roligt.

Svar på tråden Badkritor - för vilken ålder?