• LoveMyChildren

Tips på billiga förlovningsringar

Hej! Nu sitter jag och killen och försöker hitta förlovningsringar på nätet, vi vill inte ha för dyra ringar, så är ute efter mellan 1000-2000st för båda ringarna ihop.
    Är det någon här som vet någon sida på internet som har billiga förlovningsringar? Sitter och googlar men verkar inte hitta något bra 

• Svar på tråden Tips på billiga förlovningsringar
  • Tudorjohansson

Jag gillar inte guld så vi köpte faktiskt jätte fina i silver :) Mycket billigare än guld och nsyggare tycker jag. Sen finns ju titan som oxå e poppis.

• Clotilda

Vi köpte ringar i rhodinerat silver - alltså silver som är vitguldbehandlat. Kostar lite extra med behandlingen men jag tycker det blev mycket finare.

• TvåTrollsMamma

Smycka, brukar ha rätt bra priser på ringar. Fast de går ju inte att handla via nätet.

Oliver 070214 Elin 100225
  • Mrs Lady
    LoveMyChildren skrev 2011-02-26 01:45:03 följande:
    Hej! Nu sitter jag och killen och försöker hitta förlovningsringar på nätet, vi vill inte ha för dyra ringar, så är ute efter mellan 1000-2000st för båda ringarna ihop.
    Är det någon här som vet någon sida på internet som har billiga förlovningsringar? Sitter och googlar men verkar inte hitta något bra 
    Tradera säljer nya ringar, bla så finns det affärer på tradera som säljer riktigt snygga Titanringar med stenarGlad

Lycka till och grattis till den blivande förlovningen Flört
  • biologic
    Clotilda skrev 2011-02-26 09:42:17 följande:
    Vi köpte ringar i rhodinerat silver - alltså silver som är vitguldbehandlat. Kostar lite extra med behandlingen men jag tycker det blev mycket finare.
    Tänk dock på att man måste rhodinera om ringarna ungefär vartannart år, kostar ca. 800:- för två. Bara så man inte blir besviken när ytan börjar "försvinna".
  • LoveMyChildren

Hej Tack för era svar och tips. Vi har  vart och kollat på många förlovningsringar nu, och vi båda fastnade för silverringar. och hittade ett par vi vill ha. I den affärn vi var i kostar hans ring 600 nått och min på 1000kr, så är det 6st stenar i, namnen o datum kommer isf gå på 150kr för båda. 
    Finns även på internet för billigare, men verkar inte som man får namnen i då.
    Vi har även bestämt datum nu idag.

Dessa ringar är det vi fastnade för
    http://www.jempguld.se/stainless-love-p-968-c-223.aspx 

• LoveMyChildren
    Annanym skrev 2011-02-26 17:14:19 följande:
    Grattis! Roligt!
    Tack Tack! Nu kan man börja räkna ner till förlovningen. :) Nästa vecka elr veckan därpå ska vi ta och beställa ringarna
  • skorpionen80
    LoveMyChildren skrev 2011-02-26 16:04:28 följande:
    Hej Tack för era svar och tips. Vi har  vart och kollat på många förlovningsringar nu, och vi båda fastnade för silverringar. och hittade ett par vi vill ha. I den affärn vi var i kostar hans ring 600 nått och min på 1000kr, så är det 6st stenar i, namnen o datum kommer isf gå på 150kr för båda.  Finns även på internet för billigare, men verkar inte som man får namnen i då. Vi har även bestämt datum nu idag. Dessa ringar är det vi fastnade för www.jempguld.se/stainless-love-p-968-c-223.as... 

Grattis!! Fast det är inte silver, det är stål. Dubbelkolla så att ni inte betalar för en sak, men får en annan...
  • LoveMyChildren

Tack för tipset, ska allt ta och kolla upp så det är silver vi får om vi beställer från smyckeaffärn.
    Tack för länken, ska visa killen den imorgon. :)

• Mums02

Grattis! Jätte fina ringar ni hittat. Vi planerar också att förlova oss och vi vill inte ha guld. Så jag vill dela med mig av vårt tips på ringar som är billiga, underhållsfria och som inte repas ifall någon annan letar ringar i samma stil som ni... Kolla in Tungsten ringar!
    Snygg lyster, hållbarare än Titan och de har även tyngd så de känns lite lyxigare än titanen gör :)

• LoveMyChildren

Tack och grattis själva! :) Innan vi såg dem ringarna så ville jag ha ringar i guld, men när vi var där så pratade vi också om vilka ringar som är bäst i industri arbete (då jag har vart bla förlovad innan och den killes ring, så försvann möstret från den.) då sa han att guld är det sämsta valet man kan välja, även för kvinnan som inte brukar ha "tunga jobb" titan var inte heller ett bra val, utan då var silver det bästa enligt han. Jag måste starta om min dator nu, men ska kolla på ringarna du tipsade om efter det. Är dem något för oss så är jag glad över att vi inte har beställt ringarna ännu.

• Mums02

Haha vi har precis samma anledning som ni att inte välja mjuka metaller. Vi är båda industriarbetare ;)
    Silver är ett mjukt material också så det tycker jag inte va riktigt sant. Men guld är helt klart ännu ömtåligare. Tungsten går i princip inte att repa. Se bara till att köpa från en seriös butik så får ni livslång garanti på ringarna. Dvs, repas dom får ni nya. Tungsten är det hårdaste materialet som finns efter diamant.

Vi har valt att köpa från usa hos www.larsonjewelers.com. Men då betalar vi så klart lite mer. Anledningen till att vi beställer därifrån är att vi får designa våra egna ringar. Våra ringar kommer utgå från denna: http://www.larsonjewelers.com/images/Product/medium/343.jpg men jag ska ha en smalare variant av den samt tre stycken diamanter :)

Tungstenringar finns i massa prisklasser så det är bara att leta. Se till att de är gjorda av Tungsten carbid bara. Annars repas dom.

• MisterBling

Man kan köpa bra och billiga förlovningsringar. Guldpriserna och ekonomiska läget i världen gör att det är svårt för många att köpa äkta ringar idag. Vi på MisterBling vill tipsa om vårt unika sortiment av prisvärda, billiga förlovningsringar du kan köpa online. Med en bas av kirurgiskt stål 316L och en yta av 18 karats guld gör dessa ringar enormt prisvärda och hållbara. De blir inte förstörd eller missfärgad av vatten heller. Går utmärkt att ha på sig i bad och dusch. Dessa förlovningsringar finns även i rent stål utan guld och är mycket populära och snygga. Det glansiga stålet ger samma färgtoning som Platina, vilket är en ännu dyrare metall än guld. Dessa ringar har även livstidsgaranti mot missfärgning och slitage. Om du söker de bästa och billigaste förlovningsringarna online ska du besöka MisterBling!

• Bettanspettan

Vi har tungstensringar, köpta från USA. Älskar dom!! Två år på fingret snart och de ser lika nya o fina ut som när de kom. Helt orepbara.

Svar på tråden Tips på billiga förlovningsringar