Havandeskapsförgiftning?
Jag är gravid och har gått 29 (nästan 30) veckor. Igår-morse efter jag lämnat dottern på dagis satt jag lugnt och stilla vid datorn. Efter ett tag började jag kallsvettas, få världens hjärtklappning och mådde smått illa. Jag blev yr och vinglade in på toaletten om jag behövde kräkas. Kunde inte sitta kvar där då jag började få mindre synfält och ville bara lägga mig ner. Fick ett tryck i hela huvudet så det kändes som att det skulle sprängas och sen dess har jag nu haft lite molande huvudvärk. Magen blev stenhård men ungen sparkade som en idiot och jag fick ont i magen men bara på vänster sida. När sammandragingen äntligen släppte så hade jag fortfarande ont som höll i sig säkert 1½ timme (den tiden jag låg och vilade) innan jag tillslut kunde stiga upp igen. Då jag fortfarande var yrslig på eftermiddagen ringde jag 1177 för lite rådgivning, dom kopplade mig till förlossningen som sa att det inte var något att oroa sig för så länge bebisen sparkade på som den brukade.
Sen igår är jag konstant törstig. Har vatten bredvid mig hela tiden.
Då jag vart förkyld en vecka och inte känt någon smak/lukt så har jag väl ätit lite dåligt men både kvällen innan samt morgonen detta hände så hade jag ändå ätit bra. Förmodar att det kan ha vart något "blodsockerfall", blodtrycket som spökade eller nåt liknande men funderar ändå hur ni haft det som haft HVF?