Varför är hon så jobbig i skolan för?
Min mans dotter sedan innan har alltid så länge jag varit med varit strulig i skolan. Satt sig emot lärare, inte velat göra vad hon blir tillsagd. Skolkat, ja allt vad de nu kan hitta på tonåringar.
Hon har till och med slutat umgås med en av sina bästa kompisar på grund av en händelse i skolan, där mamman till denna kompis inte ville att hennes dotter skulle umgås med min bonus på grund av att hon var dåligt umgänge för hennes dotter. Enligt min bonus anser hennes kompis att detta stämde och vill inte umgås med henne på det sättet längre för hon vill ha bra betyd. Min bonusdotter spelar oberörd av allt detta när hon pratar med oss om det.
Hon struntar i lektioner och ger upp. I en lektion sa hon att hon inte kan och vägrade vara med, enligt lärare. Men bonus sa till oss att det är bara ett missförstånd men reder inte upp det med läraren.
Hon har en hemsk attityd min bonus, kaxig och ska sätta sig emot allt. Vi har försökt prata med henne om att även om hon inte vill och tycker saker är jobbigt i skolan måste hon försöka ändå. Men det verkar inte funka.
Jag har börjat fundera på om detta kan ha en koppling till att hon är så ovillig till att hennes pappa säger att hon är smart och kan inte förstå varför hon är så dålig i vissa ämnen som han vet hon är bra på enligt honom.
Min bonus är inte dum det vet jag, men hon kanske verkligen har svårt för vissa saker som min sambo vägrar se. Hon avskyr när vi kallar henne smart. Hon vill ses som dum, bimbo och så. Min sambo förhörde henne på engelska glosor häromdagen så var hon verkligen jättedålig. Jag undrade om detta bara var för att hon inte brydde sig, spelade dålig eller att hon verkligen inte visste vad det betydde.
Det är så svårt och veta om hon verkligen har svårt eller hon bara spelar, inte bryr sig och därför inte anstränger sig. Skiter hon bara i allt hon inte är intresserad av eller är det något annat. Lägger min sambo för mycket press på henne om jämt säger att hon kan fast hon själv säger att hon inte är så bra på det. Att hon inte kan. Hon har alltid varit en som ger upp för minsta lilla så jag förstår att min sambo puschar henne, men tänk om det blir för mycket.
Som det går nu så blir hennes skolgång lidande och hennes kompisar påverkas. Som tur är går hon än så länge i 7 och kan ändra på saker. Men om det inte sker någon ändring är jag rädd att hon kommer förstöra för sig själv.