• Anonym

Fler som genomlevt stambyte?

Smutsen kan jag leva med, men att behöva gå ner på gården varje gång jag ska kissa är mindre trevligt. Speciellt eftersom jag alltid vaknar 2-3gånger på natten för att kissa.

• Anonym
    Fru U skrev 2011-02-26 13:43:53 följande:
    Potta eller spann som du sen tömmer på morgonen.
    Så fräsht. Man får leva som på stenåldern.

Måste fråga, dessa toaletter i barackerna, kan man spola i dom?? Eller de kommer och tömmer med jämna mellanrum? Det känns så äckligt och förnedrande att behöva leva så, även om det är för en kort tid.
  • Anonym
    Fru U skrev 2011-02-26 13:49:21 följande:
    Knappast. Behöver inte gå tillbaka så många årtioenden

Det beror på vilken sort de har satt upp. En del ansluts till vanliga avloppet (alltså inte dagvattensavloppet utan toaavloppet) på gården (vilket nog är vanligast) och en del töms.
    Hoppas det ansluts till vanliga avloppet här, kommer spy annars varje gång jag ska gå dit. Det värsta är att vi kommer bara ha en toalett, och vårt hyreshus är stort med 8 våningar. Ni kan ju tänka er hur många människor som ska dela på denna toalett.
  • Anonym
    Fru U skrev 2011-02-26 13:51:57 följande:
    Hur många lägenheter?  Har ni dusch i toavagnen också?
    Skulle tro att det är runt 30 lägenheter (3-4st på varje plan tror jag).
    Dusch vet jag inte var det finns. Inte i samma vagn för toavagnen är lika liten som en sån man har på stan när det är festivaler och sånt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-26 14:00:26 följande:
    Skulle tro att det är runt 30 lägenheter (3-4st på varje plan tror jag).
    Dusch vet jag inte var det finns. Inte i samma vagn för toavagnen är lika liten som en sån man har på stan när det är festivaler och sånt.
    Kan förtydliga att de inte börjat med min trappa än, det finns tre trappor i hela byggnaden så de håller på med den första nu. Därför har jag redan sett hur de satt upp baracker och sånt utanför.
  • Anonym
    Anonym (urk) skrev 2011-02-26 14:00:35 följande:
    Jo men vad ska man göra? Vi fick inte flytta in i andra lägenheter så länge vi inte var allergiska mot damm eller jobbar natt eller liknande.
    Samma här. Men tycker det är väldigt dåligt faktiskt. Speciellt för de som kanske är arbetslösa eller mammalediga, man får gå runt i lägenheten hela dagarna med arbetare som springer runt överallt. Alla har inte heller stora lägenheter där de kan gå undan och låsa in sig.
  • Anonym
    Fru U skrev 2011-02-26 14:13:22 följande:
    Borde finnas minst ett rum. Även om man bor i en etta
    Ja fast vissa ettor har öppen planlösning och då är det inte så lätt.
  • Anonym
    Fru U skrev 2011-02-26 14:25:58 följande:
    Förvisso. Men har svårt för att tänka mig att så många av dem behöver stambyte med tanke på att öppen planlösning inte varit populär så länge
    Sant. Det är bara några av småettorna som har så i vår byggnad. Jag har som tur är ett stort vardagsrum där jag ska dra in säng och allt som jag kommer använda och sen låsa dörren. Men jag tänker inte vara glad över det.
  • Anonym
    Fru U skrev 2011-02-26 14:38:04 följande:
    Köp sån dörrplast från tex biltema så håller du det nåtsånär rent där inne och ta in alla kläder, lakan, handdukar o sånt för allt som inte är inplastat kommer att behövera rengöras
    Går dammet och smutsen in i garderoberna i hallen tror du? Trots att de är stängda?
  • Anonym
    Fru U skrev 2011-02-26 14:56:03 följande:
    Japp det gör det. Byggdamm tar sig in överallt (om man inte plastar väldigt noggrant o tejpar men även då kan det i värsta fall krypa igenom - byggdamm är envist )
    Nu gör du mig ännu mer bitter mot den stackars hyresvärden! Går redan runt och hatar honom i smyg för att han utsätter oss för detta!
Svar på tråden Fler som genomlevt stambyte?