• Fru U

Fler som genomlevt stambyte?

Antar att du inte satte upp plast till de andra rummen?

har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Fru U
    Anonym skrev 2011-02-26 13:39:43 följande:
    Smutsen kan jag leva med, men att behöva gå ner på gården varje gång jag ska kissa är mindre trevligt. Speciellt eftersom jag alltid vaknar 2-3gånger på natten för att kissa.
    Potta eller spann som du sen tömmer på morgonen.
  • Fru U
    Anonym skrev 2011-02-26 13:45:35 följande:
    Så fräsht. Man får leva som på stenåldern.

Måste fråga, dessa toaletter i barackerna, kan man spola i dom?? Eller de kommer och tömmer med jämna mellanrum? Det känns så äckligt och förnedrande att behöva leva så, även om det är för en kort tid.
    Knappast. Behöver inte gå tillbaka så många årtioenden

Det beror på vilken sort de har satt upp. En del ansluts till vanliga avloppet (alltså inte dagvattensavloppet utan toaavloppet) på gården (vilket nog är vanligast) och en del töms.
  • Fru U
    Anonym skrev 2011-02-26 13:50:25 följande:
    Hoppas det ansluts till vanliga avloppet här, kommer spy annars varje gång jag ska gå dit. Det värsta är att vi kommer bara ha en toalett, och vårt hyreshus är stort med 8 våningar. Ni kan ju tänka er hur många människor som ska dela på denna toalett.
    Hur många lägenheter?  Har ni dusch i toavagnen också?
  • Fru U
    Anonym (urk) skrev 2011-02-26 13:54:18 följande:
    De har beräknat att det ska ta 5-6 veckor, har gått 3 veckor än så länge.
    Byggdamm tar sig in överallt, så är det bara. Vi har toaletten nere i källaren och den är så vidrig.
    Man blir av med väldigt mycket om man använder "plastdörrar" till de rum där arbetarna inte ska in, sen måste man ju vara noga med att byta skodon mellan rummen

Köp en sån där husvagnstoa då
  • Fru U
    Anonym (urk) skrev 2011-02-26 13:55:12 följande:
    Här är vi 8 hushåll som delar på en toalett och dusch.
    Låter mer än rimligt
  • Fru U
    Anonym (urk) skrev 2011-02-26 13:58:35 följande:
    Vi har varken fått plast eller nått uppsatt. Självklart tar vi av oss skorna mellan rummen. Nä tänker inte gå och köpa nån husvagnstoa, får stå ut men fortfarande är det äckligt eftersom folk inte kan hålla rent. FÖrhoppningsvis är det inte mer än nån vecka kvar av det värsta, de har lagt golvet och satt upp dt mesta på toaletten nu.
    Nä, den får man köpa själv ju.
  • Fru U

Jag förstår mycket väl att det är jättejobbigt men jag tycker också att människor generellt sätt är väldigt bortskämda.

När mina föräldrars generation flyttade hemifrån så hade man oftast varken toa eller dusch i lägenheten utan det fanns på gården och det gick hur bra som helst, även med småbarn.

• Fru U
    Anonym skrev 2011-02-26 14:03:00 följande:
    Samma här. Men tycker det är väldigt dåligt faktiskt. Speciellt för de som kanske är arbetslösa eller mammalediga, man får gå runt i lägenheten hela dagarna med arbetare som springer runt överallt. Alla har inte heller stora lägenheter där de kan gå undan och låsa in sig.
    Borde finnas minst ett rum. Även om man bor i en etta
  • Fru U
    Anonym skrev 2011-02-26 14:24:42 följande:
    Ja fast vissa ettor har öppen planlösning och då är det inte så lätt.
    Förvisso. Men har svårt för att tänka mig att så många av dem behöver stambyte med tanke på att öppen planlösning inte varit populär så länge
Svar på tråden Fler som genomlevt stambyte?