• fuckingposers

Kräm mot bristningar?

Någon som kan rekommendera någon bra kräm som håller bristningarna borta? Har inga bristningar än men det var nån som sa att man skulle börja smörja in magen tidigt för att slippa dom

• Svar på tråden Kräm mot bristningar?
  • Pussakaninen

denna tråden ska jag följa. är bara i v16 men vi alla kommer ju någongång komma upp till v40... Lika bra att förbereda sig väl ;)

Kommer ihåg att jag för något år sedan läste en bok, en helt vanlig pocketbok om en tjej som upptäckte att hennes man & hennes bästa kompis man var otrogna mot dem. Så dom stack och flyttade till stockholm. Fast nu ska jag komma till saken då det var oviktigt. Hon märkte dock senare att hon var gravid, och använde någon kokkos kräm. Sen om det är något som funkar eller om det bara är bull shit som författaren hittat på vet jag ej.

• Maddy

Jag fick min dotter för 5 veckor sedan. Jag använde mig av en kräm från Dr Babor. Kommer dock inte ihåg vad den heter men det är en stor rund silver färgad burk. Något dyr men värd varenda krona då min mage nu ser ut exakt som innan jag blev gravid. Och då gick jag upp 17 kg. Jag köpte den på en salong i sthlm som heter Spa by us.
    Lycka till!

• dessdess

Brisningar är en genfråga. De som får bristningar har mindre kollagen i huden och därför håller tyvärr inte huden lika bra på dem. De som får bristningar får också lättare framfall. Finns inga kollagenkrämer än tyvärr. Men kräma på med olika krämer kan man ju göra ändå för att det håller huden lite smidigare och lenare.

• fuckingposers
    Maddy skrev 2011-02-26 15:53:28 följande:
    Jag fick min dotter för 5 veckor sedan. Jag använde mig av en kräm från Dr Babor. Kommer dock inte ihåg vad den heter men det är en stor rund silver färgad burk. Något dyr men värd varenda krona då min mage nu ser ut exakt som innan jag blev gravid. Och då gick jag upp 17 kg. Jag köpte den på en salong i sthlm som heter Spa by us.
    Lycka till!
    Det där låter ju väldigt intressant, har googlat lite om man kan köpa den på internet men inte hittat nånting just nu men får försöka leta vidare.. Ja slipper man bristningar så är det faktist värt det lite bättre och dyrare
  • mammaNena

tror inte kräm hjälper ett dugg. får man det så får man! fick inte en enda när jag väntade första, men en massa när jag väntade nästa barn. första barnet smörjade jag mig aldrig med något. men andra så försökte jag smörja ganska ofta.

• Linda1976

Som andra sagt, det finns ingen kräm som hjälper öht. Tyvärr

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

ÖverHuvudTaget

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • LindaMJ

några vänner  till mig smörjde med nån riktigt fet kräm med cocos och hon fick inga bristningar alls, kanske värt att testa iaf

• VeronicaNyberg

Jag har iallafall köpt clarins "anti stretch marks" , om den funkar eller inte får vi väl se, känns bättre att försöka hålla bristningarna borta genom att smöja iaf :P

Svar på tråden Kräm mot bristningar?