Turkisk saffran
Vad gör man med turkisk saffran? Kan man baka lussebullar på den som med den indiska?
Den ser ju lite annorlunda ut, lite rödare och min är som små "flagor" eller vad man ska säga.
Vad gör man med turkisk saffran? Kan man baka lussebullar på den som med den indiska?
Den ser ju lite annorlunda ut, lite rödare och min är som små "flagor" eller vad man ska säga.
Okej, så den är helt värdelös eller?
Men varför vill man ha gult ris?
Min turkiska saffran kostade lika mycket som jag köpte min andra saffran för...
Det var inte särskilt mycket...
Jo, jag köpte nog för ungefär det samma i Turkiet, men jag betalade nog inte mer för vanlig saffran.
Att det ena är saffran är jag säker på... Men som sagt köpte jag den i Turkiet, och där är det ganska billigt med kryddor och dyligt.
Äh, nu spårade tråden ur... Det var ju inte detta jag frågade. Frågan var vad jag skulle kunna göra med TURKISK saffran. Och det har jag fått svar på att den inte är så mycket mer än gurkmeja.
Och jo, det är vanlig saffran den andra. Det känner jag väl både på lukt och smak... Och sedan var det inte några hekto det handlar om, utan bara något gram... Hekto? Det är ju hur mycket krydda som helst...
Jag ska prova mala den få se när jag bakar lussekatter. Annars kanske man bara kan blanda i lite för att den är vacker
Tack!