• Skehamn2012

Skulle du kunna lämna din bebis i bilen för att göra något kortare ärende?

Med kortare ärende menar jag en snabbis in på macken för att betala tankningen, köpa mjölk, alternativt springa in på affären för att handla något snabbt. Ja vad som helst som inte tar så lång tid. Ni förstår nog.

Med bebis menar jag barn under 1 år.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna lämna din bebis i bilen för att göra något kortare ärende?
  • Jenoli

jag har lämnat min son i bilen då jag sprungit in för att betala för tankningen. skulle inte springa in i en affär dock, jag vill kunna se han hela tiden, eller ja, bilen hela tiden! har inte velat dra ur han och väcka honom tex för att springa in 2 minuter och göra betalningen. Som sagt, så länge jag kan se bilen!

• AnAngel

Skulle aldrig lämna min dotter ensam i bilen, skulle alltid ta med henne oavsett vad jag skulle göra.

• Pussakaninen

in på macken hade jag kunnat lämna en sovande bebis. Dock får man ju ha ögona på bilen/bebisen hela tiden!

Men absolut inte för att springa in i någon affär där jag varken ser bilen eller bebisen

• Pickeli

Om jag kunde se barnet hela tiden och barnet sov så absolut skulle jag kunna få in på macken och betala för bensinen. Sålänge barnet inte har det dåligt där inne.. Typ mitt i sommaren i solen., ja ni fattar. Hade dock låst bilen.

Inte gått så lång eller in någonstans (typ in i en affär och handlat) där jag inte kunde se barnet precis hela tiden.

• Michisen

Nej. Inte efter att det plötsligt började brinna på grund av elfel i min svärfars bil när han satt och körde den. Hela bilen var övertänd inom någon minut...
    Efter det så vill jag inte längre lämna barnen i bilen överhuvudtaget, även om jag inte tyckte att det var någon fara innan den händelsen.
    Hur andra gör ger jag blanka fanken i dock, jag vet med mig att jag är överdrivet nojig efter att ha hört svärfar berätta att han var glad att han hann få ut hunden ur hundburen!

• johanskii

ja nog har jag sprungit in på statoil å köpt nått snabbt eller på kiosken. Dock inte in på konsum ody eftersom man aldrig vet hur mkt kö det kan vara och hur lång tid det kommer ta.. man får välja sina tillfällen :) fast jag är bara nyfiken, absolut inte av någon dryg konstig anledning men jag tänkte att ni som inte lämnar bebisen för att snabbt springa in på statoil tex, varför gör ni inte det? :)

• karet

Har lämnat i bilen nere på parkeringen för att springa tillbaka till lägenheten om jag glömt något. Tar inte ens en minut.

Har inte lämnat i bil för att betala bensin, handlat el dyl.

En gång har jag lämnat för att springa in till min pappa då jag glömt min mobil. Det tyckte jag var obehagligt då han bor centralt. Lär inte göra om det.

• anzita

Typ betala p-avgiften i automaten medan jag har uppsikt över bilen. Inget annat.

Svar på tråden Skulle du kunna lämna din bebis i bilen för att göra något kortare ärende?