Inlägg från: SnuffTM |Visa alla inlägg
  • SnuffTM

Varför väljer man frivilligt bort barn?

Måste bara inflika att uttalandet om att man är ego om man inte skaffar barn är helt vridet.

Det mest egoistiska man kan göra är väl att skaffa en genetisk avbild av sig själv (Ja det blir det ju inte i alla fall men för att förtydliga - att skaffa sig en avkomma)...*suck*

Barnet ber liksom inte om att få bli skapat, utan det är något föräldrarna gör för sin egen skull...DET är av rent egoistiska skäl.

Dubbelmoral tjohoo! 

Baby Red - min lilla best
  • SnuffTM
    Ginevra skrev 2011-03-23 18:12:22 följande:
    Jag skriver under på mycket av detta, fast jag brukar oftast tycka bättre om lite större barn (från sex års ålder ungefär). Jag sticker dock inte under stol med att världen vore en mycket trevligare plats utan alla småungar som ständigt får raseriutbrott på offentliga platser (nu blir jag väl påhoppad av alla rabiata FL-morsor).
  • SnuffTM
    Apocalypso skrev 2011-04-13 09:18:18 följande:
    Jag är ointresserad av ungar, så för min del så är mitt liv bra mycket bättre utan än med. Jag behöver inte en unge för att finna mening med livet, jag har fullt upp med att leva varje dag och hinna allt ändå. Till skillnad mot dig så har jag ett innehållsrikt liv som inte behöver en unge för att fylla ett inbillat tomrum.
Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?