Inlägg från: Muriel |Visa alla inlägg
  • Muriel

Varför väljer man frivilligt bort barn?

Jag ser inte hur barn skulle tillföra något jag vill ha till mitt liv.
    Jag gillar ofta andras barn och är gärna barnvakt då och då, men ett eget på heltid-nej tack

• Muriel
    Tygtiiger skrev 2011-02-27 09:20:22 följande:
    Det är ungefär som när man träffar troende som säger "hur KAAAAN man inte tro på GUD?!?" Tja - kanske för att man faktiskt inte gör det och inte lider det minsta och inte har något behov av en tro och är allmänt nöjd och tillfreds?
    Bra jämförelse. Jag kan förstå att andra kan tycka att livet känns tomt och meningslöst utan en tro eller utan barn, men för mig är det inte så.
  • Muriel

Idag blev jag påmind om hur lycklig jag är att jag inte har barn!
    Jag får det bästa av två världar, eftersom så många vänner och släktingar skaffar barn har jag många härliga småttingar i min närhet att få lek och kärlek av, men jag slipper allt det jobbiga med trötta kinkiga barn som ska hämtas och lämnas på olika ställen. Perfekt!

• Muriel
    LivL skrev 2011-03-12 09:13:01 följande:
    Men USCH!!! Är jag den enda som läser den här tråden och äcklas mer eller mindre över vissa grejer?? Detta är verkligen ingenting jag är sugen på, hemskt! Tack till den här tråden som fått mig ännu mer övertygad om att jag valt rätt.

www.familjeliv.se/Forum-25-97/m50240369-4.htm...

(hoppas länken funkar...) 
    Oooook...Jag skulle kunna säga att jag äcklas av väldigt många trådar angående föräldraskap härinne på familjeliv, men är det inte trevligare att respektera varandras val?
    Vad, mer specifikt, är det du äcklas av i den här tråden?
  • Muriel
    Muriel skrev 2011-03-12 10:11:18 följande:
    Oooook...Jag skulle kunna säga att jag äcklas av väldigt många trådar angående föräldraskap härinne på familjeliv, men är det inte trevligare att respektera varandras val?
    Vad, mer specifikt, är det du äcklas av i den här tråden?
    Eller menar du att du äcklas av den andra tråden? Har inte druckit mitt morgonkaffe än, sä hjärnan har inte vaknat till
Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?