Inlägg från: H NA |Visa alla inlägg
  • H  NA

Varför väljer man frivilligt bort barn?

Det  förstår inte jag heller, men vill man inte ha barn så ska man inte ha det heller. Känner till kvinnor som har skaffat barn men de bör aldrig skaffa barn , för de skiter fullständigt i de. Soriligt att se hur de små lider. Sen så känner jag till ett par som valde bort barn av anledningen att dom inte orkar (de är överviktiga) . Nu sitter dom 48 res. 49 år gamla och ångrar stort att de inte skaffat barn.  Det jag ofta undrar över är hur hanterar man det naturliga insinkter, alltså behövet av att föröka sig väcks i alla kvinnor, det är naturens gång.  Hur "dödar" man den känsla?

• H  NA
    Mumlan74 skrev 2011-03-12 10:57:16 följande:
    H NA: men det naturliga behovet väcks faktiskt inte hos alla kvinnor, eller män. Så de som väljer att inte skaffa barn behöver inte döda några känslor. Ska det vara så himla svårt att begripa? De allra flesta vill ha barn, det är ingen risk att mänskligheten dör ut på grund av att alla helt plötsligt skulle sluta vilja ha barn. Men en del människor vill inte. Varför ska dessa människors val ö h t ifrågasättas?
    Jag ifråsätter inte någons val, tvärtom,  jag respekterar och tycker också att om man väljer bort barn så ska man inte ha dom heller för det är inte utan anledning man väljer bort barn. Men jag behöver inte veta eller begripa hur ni som väljer bort barn, känner och/eller resonerar. Därför kommer jag med en eller annan fundering. Man kan väl föra en diskussion som civiliserade människor utan att hoppa på varandra. Alla är ju olika och tur det. Lycka till
  • H  NA
    Joual skrev 2011-03-12 10:56:26 följande:
    Din fråga tycker jag är relevant i de fall där människor (inte bara kvinnor) vill ha barn, men av något skäl inte kan få barn. De kan behöva "döda känslan". 

För oss som inte vill ha barn så tror jag att jag törs säga att en gemensam sak är att vi inte känner något behov av att föröka oss. Det är ingenting som väckts. Vi har helt enkelt andra saker som uppfyller och engagerar oss.  
    Ok, tack för ditt svar. I så fall hur förklarar man att  ett antal av de som frivilligt valde bort barn ångrar det senare i livet när det är för sent,  som ex. det här paret som jag känner till? Tror inte du att du kommer och ångra ditt val du med?
Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?