Inlägg från: giftgrodan |Visa alla inlägg
  • giftgrodan

Varför väljer man frivilligt bort barn?

H NA skrev 2011-03-12 12:00:26 följande:
    Ok, tack för ditt svar. I så fall hur förklarar man att  ett antal av de som frivilligt valde bort barn ångrar det senare i livet när det är för sent,  som ex. det här paret som jag känner till? Tror inte du att du kommer och ångra ditt val du med?
    Det finns de som ångrar att de skaffade barn också, även om det är VÄLDIGT tabu att säga.
  • giftgrodan
    Magnux skrev 2011-09-27 06:51:32 följande:
    Enligt gällande genusteori är kvinnans vilja att skaffa barn en förväntan från patriarkala
    Jag förstår att du är ironisk, men du menar alltså att män inte vill skaffa barn?
  • giftgrodan
    bukaka skrev 2012-07-13 15:09:58 följande:
    Men det här är ju Sverige. Här vill man ta hand om sina hundar/katter/kaniner istället. Här trivs man så. Ju mindre ansvar man får, ju färre personer behöver en - desto bättre. Tänk att någon faktiskt behööööver en. Och det klockan fyra på morgonen. Usch. Hellre att jag behöver ingen och ingen behöver mig.

När landets föräldratidning skriver om stackars, utmattade föräldrar som får sin älskade egentid när de storhandlar på ICA så kan jag förstå att situationen och inställningarna är som de är.

Bortsett från de biologiska/medicinska orsakerna anser jag att INGEN ursäkt duger. Kvinnan är till för att föda barn. Det är därför hon har bröst, livmodern etc. Att INTE vilja det är en evolutionär degradering. Det finns många orsaker till den, men det ska jag inte gå in på.
    exakt hur många barn bör man skaffa för att vara en god kvinna då?
Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?