Inlägg från: Helle333 |Visa alla inlägg
  • Helle333

Varför väljer man frivilligt bort barn?

Skehamn2011 skrev 2011-02-26 20:44:04 följande:

Alltså varför vill man inte ha barn?

Vad tror ni?

För mig är det så svårt att förstå. Att skaffa barn för mig är lika självklart som att jag andas, äter, dricker, sover. Ett behov som jag aldrig skulle kunna avstå frivilligt.

Jag VET att vissa inte vill ha barn och jag accepterar det men jag behöver inte förstå det. Likaväl som det finns dom som inte förstår varför jag ville ha barn mer än allt annat på hela jorden.

För att för de som frivilligt väljer bort barn är det lika narurligt som att andas, äta, dricka och sova. Typ... Alla tycker heller inte om barn, andra älskar barn, fast andras barn. Dessa personer ska inte behöva skaffa barn om dem inte vill ha dem. Det finns tillräckligt med oönskade och oälskade barn i världen ändå
  • Helle333
    Skehamn2012 skrev 2011-02-26 20:44:04 följande:

Alltså varför vill man inte ha barn?

Vad tror ni?

För mig är det så svårt att förstå. Att skaffa barn för mig är lika självklart som att jag andas, äter, dricker, sover. Ett behov som jag aldrig skulle kunna avstå frivilligt.

Jag VET att vissa inte vill ha barn och jag accepterar det men jag behöver inte förstå det. Likaväl som det finns dom som inte förstår varför jag ville ha barn mer än allt annat på hela jorden.

Jag har flera i min närhet som inte vill ha barn och vill man inte ha barn ska man ju heller inte ha det bara för att. De som skaffar barn för att man ska trots att man egentligen inte vill brukar oftast inte bli så bra föräldrar.
    Måste de ha någon större anledning? Jag har själv barn och skulle aldrig vilja vara utan min underbara dotter, har velat ha barn sedan jag var liten men jag förstår hur de jag känner som inte har barn tänker. En kompis tex tycker om barn men inte att ha dem runt sig dygnet runt. En har helt enkelt aldrig velat ha barn. Det känns inte rätt för henne. Min syster skulle aldrig klara att bli så uppbunden. Hon behöver vara fri, kunna gå ut på krogen när hon vill utan att behöva leta barnvakt osv osv osv. Det kostar mycket pengar att ha barn, hur man än vrider och vänder på det så behöver barn blöjor, mat, kläder osv och även om man köper allt begagnat (ja utom engångsblöjor  och mat då   ) så kostar det ändå pengar.  
    Flera av dem jag känner som vägrar skaffa barn kommer ifrån större familjer med fler än 4 syskon. De fick helt enkelt nog av barn när de var yngre.  
  • Helle333
    Cloudy skrev 2011-02-26 21:11:49 följande:
    Att svara annat än alternativ 1 är riktigt korkat enligt mig.

Varför? De jag känner som valt bort varb lever ett precis lika bra liv som jag med barn gör. Skillnaden är att de får sova hela nätterna, har mer pengar att röra sig med osv. Och dem är nöjda med det.
    Jag skulle själv inte vilja vara utan min underbara dotter, inte ens när hon är som mest pestig =) 
  • Helle333
    HopHop skrev 2012-07-13 19:58:06 följande:
    Nu förstår jag varför så många svenska män väljer utländska kvinnor :) 

Vår civilisation har degraderat till att vi inte vill ha barn, vi vill bara underhålla oss. Ett meninglöst liv med filmer, musik, datorspel, konserter men utan äkta evig kärlek och barn. Hur lång tid till ska det ta innan det svenska folket slutar existera?
    Ja med tanke på att det dagligen föds massor med barn här så, rätt så lång tid skulle jag gissa på
Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?