Varför väljer man frivilligt bort barn?
GalerieMaeght skrev 2012-07-14 10:24:22 följande:
För att de följer normerna och blir inte ifrågasatta. De är så himla "normala" och tror att de därför är bättre än andra människor för det, men att vara "normal" och leva efter regelverket gör att de kanske inte reflekterar över sin tillvaro i tillräcklig utsträckning (för att undvika inskränkthet o dyl). De umgås med likasinnade och deras inskränkthet förstärks. De har en tendens att uttrycka att de är mer utvecklade o mogna än andra som inte lever som de, men vilket skitsnack! Jag kan på rak arm säga att några av de mest omogna personer jag känner har barn. Det innebär förstås inte att det inte finns några mogna föräldrar, men föräldraskap gör inte att man per automatik blir mer utvecklad/ mogen.Hela det här resonemanget känns ganska lustigt att någon anspelar på att vara lite klokare som faktiskt resonerar ganska inskränkt...
Men whatever...
En del skaffar inte barn för att de inte vill. Det behövs inte motiveras mer än så. De har inte samma önskan som vi andra som har barn. Jag ser ingen anledning till att analysera det sönder och samman likvä som jag inte analyserar någon som vill ha barn så länge som de är vuxna.