• Skehamn2012

Tar du hänsyn till allergiska personer i ALLA situationer?

Du använder inte parfym, deodorant eller starkt luktande medel.
    Du skippar jordnötterna på biokvällen
    Du byter om och duschar innan du tar bussen hem från stallet
    Du tar aldrig ut din hund/katt utanför huset. Det kan ju finnas allergiker där...osv osv osv...

Det är ÄKTA hänsyn

Tar du hänsyn till allergiker?

Jag använder parfym. Jag äter gärna jordnötter och min hund är ute varje dag. Nej jag tar nog inte så stor hänsyn. Dock anser jag själv att jag försöker tänka på allergikerna då och då men svårt att helt anpassa sig efter dom.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tar du hänsyn till allergiska personer i ALLA situationer?
  • Polly S

vem har nånsin sagt att hundar inte får gå på promenad?
    har aldrig hört det, fastän jag haft hund hela livet.

• Lena

Har parfym kanske 5 dagar om året. Inga pälsdjur och stallbesök. Parfymfria tvättmedel och rengöringsmedel.

• Polly S

och ja, jag tar hänsyn till allergiker.

• Tigerkattan

Nej, även om jag önskade att jag kunnat svara ja.

• BymBym

Eftersom jag är allergisk mot djur själv så behöver jag inte tänka när det gäller just det.
    Men ska jag på ställen som tex vårdcentraler eller föreläsningar så försöker jag dofta så lite som möjligt. Och nötter undviker jag bland folk jag inte känner.

Men hade jag ägt en hund, vilket jag gjorde förr, så hade jag givetvis gått ut med den.

• Polly S
    Polly S skrev 2011-02-26 21:24:10 följande:
    och ja, jag tar hänsyn till allergiker.
    dock inte vid alla tillfällen, men på offentliga platser, buss (åker sällan buss med Hund, men det händer och då sitter vi längst bak), jobbet etc.
    hemma är det en annan sak.
  • bastardized

Nej det gör jag inte, tyvärr får nog de som har problem med detta påtala för berörda så att man kan anpassa situationen så att det passar dem, skulle man ta hänsyn till alla allergier så skulle man bli väldigt låst men jag förstår att det måste vara ett rent helvette för många som lider av det.

• Lapplandspärlan

Ja det tycker jag att jag gör.
    Använder inte parfym eftersom jag tycker det luktar illa och får bara ont i huvudet. Ibland när jag ska på krogen brukar jag ta lite.
    Använder parfymfritt tvättmedel osv eftersom sambon lätt får utslag.
    Äter aldrig jordnötter då jag inte gillar det speciellt mkt.

MEN hunden skulle jag ALDRIG någonsin vägra en promenad! Hur många människor får allergiska reaktioner av en hund som är på promenad? Är man nu hyper allegiskt så går man inte förbi, punkt.

• RaraBarn

Min hund vistas utomhus, jag använder deodorant dock endast parfym vid krogbesök eller andra festligheter.
    Däremot är jag ingen jordnötsfantast så det hoppar jag över, jag använder inte parfym på bio, teater osv, Jag rollar alltid mina kläder om jag ska iväg och hälsa på. Tycker heller inte det är någon "uppoffring" att avstå från allt detta eller något "besvär" att göra det lilla extra.

Jag har flera allergiker och astmatiker i min familj och kompiskrets, därför har jag vant mig vid en del av procedurerna så jag anser att jag gör allt jag kan utan att för den skull känna att jag gör några "avkall" på mitt liv.

jag valde alternativet annat då jag inte kände att din beskrivning av att "ta hänsyn" passade ihop med min

• Majsan70

Nej det gör jag verkligen inte. Jag lever oxå i den här världen. Jag tar normal hänsyn till min omgivning, men jag byter inte om när jag åker från stallet, jag byter inte kläder när jag går till jobbet eller på barnen till skolan. Jag följer de normer o regler som finns för mina husdjur, så som att jag tex. åker längst bak i spårvagnen osv.

Jag förväntar mig inte heller av min omgivning att de skall ta hänsyn till mig. Jag blir tex. dålig av cigarettrök eller människor som precis rökt, jag blir dålig av blommor o liknande imin omgivning eller av parfymer..men jag försöker själv att anpassa mig vid dessa tillfällen.

Svar på tråden Tar du hänsyn till allergiska personer i ALLA situationer?