• Frontline

1 år, 3 mån: Dricker en halvliter vatten (minst) varje natt - Normalt?

På fråga 1: om det är normalt vet jag inte men våran grabb har en flaska vatten bredvid sig varje natt som han dricker upp och han är 3½ år, han har haft det sen han var 1 år...
    Fråga 2: han får sitt vatten och sover hela natten men han vaknar och dricker det själv och somnar om...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    vittra skrev 2011-02-26 23:26:52 följande:
    3½ år och har en flaska med vatten? Alltså en nappflaska? För bebisar?
    Vår dotter som är 3 år och 4 mån dricker vatten i glas... och har gjort i åtminstone ett par års tid...
    Såg inte att jag skrev nappflaska utan en flaska eller en pipmugg har han.
    Sen att ha ett glas bredvid sängen är ju inte så praktiskt heller tycker jag då jag antar att det kommer en del i sängen...
  • Frontline
    vittra skrev 2011-02-26 23:39:51 följande:
    Nej det var därför jag undrade om det var nappflaska du menade.
    Men kan han inte dricka ur glas än då? Har nog aldrig sett en 3-åring som inte kan dricka ur vanligt glas eller mugg, vår dotter har ett glas med vatten vid sin säng och det hamnar i munnen, inte i sängen. Vet ingenting om er men kanske ska fundera på om du underskattar hans förmågor en aning...
    Har mest blivit en pipmugg enbart för att han byter säng varje natt och vill ha med sig vattnet, ett tag vill han ligga hos oss och blir törstig sen vill han in i sin säng och tar då sin mugg med sig och knallar in till sitt därav är det bättre med en pipmugg som inte läcker...

När han är vaken på dagtid så dricker han ur vanligt glas men då är han ju inte i ett komaliknande stadie som han är på natten...
Svar på tråden 1 år, 3 mån: Dricker en halvliter vatten (minst) varje natt - Normalt?