Inlägg från: Mamman2015 |Visa alla inlägg
  • Mamman2015

1 år, 3 mån: Dricker en halvliter vatten (minst) varje natt - Normalt?

Hade samma problem med min son som jag slutade nattamma vid 2 år. Först skulle han ha flera flaskor välling på matten sen när han inte fick det skulle han ha vatten och nu försöker han med mjölk. Han skrek och skrek och väckte sina syskon, lätt att ge efter för att få lugn och ro. Men det är faktiskt ?bara? att stålsätta sig, efter ett par nätter fattade han att det inte var nån idé. Det är jobbigt men sååå skönt när de ger upp. Lycka till!

• Mamman2015

Jag läste de andra kommentarerna nu. Av egna erfarenheter skulle jag såga att han inte är hungrig utan att det är en grej han gar fått för sit bara. Gan byter ut en vana mot en annan, precis som vi vuxna gör med beroenden. Min son drack söm sagt flaska efter flaska innan jag bestämde mig för att det var nog. Han kissade ner sängen varje natt, gans syster tog också efter honom och börjsde skrika efter vatten. Det är förmodligen en fix idé även för din son.

• Mamman2015

[quote=79348986][quote-nick]nnnnnnnn skrev 2019-01-09 21:35:13 följande:[/quote-nick]nu är ju barnet ca 9 år gammalt...[/

Vilket barn är 9 år??

Svar på tråden 1 år, 3 mån: Dricker en halvliter vatten (minst) varje natt - Normalt?