• tulip79

oro för missfall

Är det någon som vet om det är mindre risk att få missfall om man sett det illa hjärtat slå (v 7-8) och vet att embryot ligger inbäddat i livmodern?

• Svar på tråden oro för missfall
  • Pimpinellan

Man brukar säga att risken minskar till 3% om man sett det v.8-9. Du ligger bra till m.a.o!

• tulip79

Oj, till 3 %! Då kan jag känna mig lite lugnare. Tack.

Läste först att risken minskade med 3 %, tänkte att det inte var så stor skillnand.... Men det var ju heltokigt! Är nog för trött för att tänka klart...

• LillaVanilla

När jag fick mf i v 8-9 något (har oregelbunden mens så vi vet inte exakt) så såg jag hjärtat samtidigt som jag börjat blöda. Tre dagar senare gick det från kraftig blödning till klumpar och mf utan tvekan. Jag undrar fortfarande vad som hände. Borde inte hjärtat slutat slå om det var fel på liten? Var det en infektion?

Men risken är markant mindre om hjärtat slår. Lycka till med din lill* i magen!!!

• RedTopaz

Har du sett hjärtat och allt ser ok ut så är det rätt ovanligt med MF =)

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
  • Tovaliten

Min IVF-läkare sade att när man sett hjärtat i v 7-8 föder 92% ett friskt barn. Lycka till!

• Jolines mamma

LillaVanilla, jag har råkat ut för precis samma sak som dig. Var inne på vul och såg hjärtat slå. Några timmar senare satte det igång och började blöda och samma kväll kom alltihop ut.
    Nu är jag gravid igen och hoppas innerligt att det går vägen denna gång.

Jag har också hört att missfallsrisken efter att ha sett hjärtat slå ska sjunka.
    Fast å andra sidan ska det visst vara vanligast i vecka 9-11 för att moderkakan då tar över försörjningen till fostret och detta är ett kritiskt stadie.

Jag hoppas det går bra för oss alla.. Lycka till!

Svar på tråden oro för missfall