• joz21

Yrsel mm Läkaren säger stress?!

Hej! Sen en dryg vecka har jag mått konstigt. Jag är YR, känns som jag just stigit av en snurrkarusell och det hela tiden (blir något bättre när jag ligger ner), när jag går känns det som jag går på en gungande båt. Detta är det värsta och jobbigaste, men jag känner även av fler saker som: ordentlig huvudvärk som kommer och går, lätt illamående, lite bakis överlag kan man säga. Det tjuter i öronen, mest i ett och dom kliar. Jag va på akuten i fredags för jag står inte ut... Läkaren tog EKG och ett blodprov sedan sa hon psykisk stress och att jag skulle vila. Jag berättade att jag blött i fyra veckor lite till och från eftersom jag satt in kopparspiral, men det hade inte med detta att göra. Berättade om öronen, men det kollades inte. Jag blir tokig, kan ju inte göra nåt hemma, ligger mest och försöker ta promenader. Det har inte blivit bättre snarare tvärtom... Vad ska man göra? Det blir sjukskrivning denna vecka, men vem ska ta hand om hem och barn... Hmm...

• Svar på tråden Yrsel mm Läkaren säger stress?!
  • Lady without tattoo

Mår du bättre av att bara vara inne vid stress?

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • joz21

Läkaren sa att jag skulle vila, men det går ju inte hela tiden. Jag har somsagt tagit promenader och igår var jag utomhus på kvällen i flera timmar, men jag kände av detta hela tiden iaf. Jag har svårt att köpa att det är stress...

• Lindreas

Jamen varför sökte du till akuten? Bättre att söka läkare på vårdcentralen som har mera tid och som kan remittera vidare.

• joz21

Jag blev faktiskt hänvisad till akuten av min VC pga att jag hade kraftig huvudvärk vid tillfället :(

• Lady without tattoo
    joz21 skrev 2011-02-27 18:34:24 följande:
    Jag blev faktiskt hänvisad till akuten av min VC pga att jag hade kraftig huvudvärk vid tillfället :(
    Men för att följa upp det hela måste du väl söka läkare på vårdcentralen...hur skall du annars bli bra?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • joz21

Det har jag inte tänkt på... Jag får nog höra av mig till VC igen då!

• Jesper f

Du kan ta det lugnt, jag har redan gjort VC rundan åt dig. Jag har nämligen haft exakt samma sak. Det är tydligen ett virus som går just nu, som tar allt från 10 dagar upp till 3 veckor innan man blir av med. Jag är inne på dag 11, men faktiskt, till SLUT har det börjat lägga sig. Bara sjukskriva sig och stå ut under tiden.. Finns ingen övrig medicin som botar. Bara ta mot symptomen.

• nones

Jag har haft samma symtom en längre tid, läkaren trodde stress. Men ett sista test visade att jag har kristallsjuka. Små små kristaller som lossnar i örat, och orsakar bl.a. Yrsel. Värt att kolla upp!

• joz21

Det känns bra att läsa era svar. Nu ikväll är det överjä**ligt. Kan varken sitta, ligga eller stå. Det är igång hela tiden. Men jag ska försöka att bara hänga med, så får vi se... Men det är svårt när man nästan blir panikslagen gång på gång på gång...

• I have a kid
    joz21 skrev 2011-02-27 22:07:14 följande:
    Det känns bra att läsa era svar. Nu ikväll är det överjä**ligt. Kan varken sitta, ligga eller stå. Det är igång hela tiden. Men jag ska försöka att bara hänga med, så får vi se... Men det är svårt när man nästan blir panikslagen gång på gång på gång...
    Så har/hade jag å det var panikattacker/ panikångest....

LÄGG DIG NER på sängen tänk på allt somär jobbigt..
    sen ligga bara där andas lungt slappna av. är det det jag tror
     så kommer du medans du ligger å funderar över allt jobbigt som har hänt...känna dig bättre
Svar på tråden Yrsel mm Läkaren säger stress?!