• FlowerSmurfen

KAN DU...?

Kan du...?

Börja frågan med Kan du...?

När den andra har svarat på frågan , ställer den en ny fråga med..Kan du...?

Man ska börja frågan med KAN DU...

Först frågan:

Kan du prata franska ?

• Svar på tråden KAN DU...?
  • bastardized

Ja det är vanligt förekommande både gällande arbete och mina hobbys.

Kan du bekvämt stå för din åsikt även om den skulle vara i minoritet i ett större sällskap, eller tenderar du anpassa dig till omgivningen för att inte röra upp känslor?

• kokosnötmjölk

Beror på vad för ämne och vad stort sällskap innebär, för mig är stort sällskap typ 6 pers... är jag helt ensam skulle jag nog inte våga säga raka motsatsen och inte heller om det är ett väldigt känsligt ämne. Det beror också på hur bekväm jag känner mig med personerna i sällskapet, det kan ju vara vilt främmande människor eller människor jag känner eller människor jag träffat någon gång osv 

Kan du njuta av att stå i centrum? 

• bastardized

Ja i sammanhang där jag är trygg känns det ganska härligt att kunna stå i centrum.

Kan du se in i någons vardagsrum ifrån ditt fönster?

• kokosnötmjölk

Japp, mångas vardagsrum, bland annat två släktingars :), det står två identiska lägenhetshus jämte varandra, dvs i det ena ser man in i de andras vardagsrum o bor man i det andra ser man in i de andras kök (fast man såg in i grannarnas vardagsrum från huset med för husen var inte identiska) 

Kan du spela spel på internet i datorn om du har tråkigt? 

• bastardized
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-21 02:08:04 följande:

Japp, mångas vardagsrum, bland annat två släktingars :), det står två identiska lägenhetshus jämte varandra, dvs i det ena ser man in i de andras vardagsrum o bor man i det andra ser man in i de andras kök (fast man såg in i grannarnas vardagsrum från huset med för husen var inte identiska) 

Kan du spela spel på internet i datorn om du har tråkigt? 

Nej och faktiskt så har jag sällan tråkigt då jag alltid har "kul" att pyssla med antingen i mitt garage eller i mitt musikrum. Men visst förstår jag tjusningen i att spela...

Kan du njuta av en bra/intressant bok?

• kokosnötmjölk

Ofta inte men om den intresserar mig tillräckligt mycket och det händer något som får min hjärna att hålla focus på boken och inte skifta till något annat mitt i. 

Kan du göra en piruett?

• bastardized
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-21 02:15:26 följande:

Ofta inte men om den intresserar mig tillräckligt mycket och det händer något som får min hjärna att hålla focus på boken och inte skifta till något annat mitt i. 

Kan du göra en piruett?

Nej och det skulle nog både se rätt löjligt ut och samtidigt frambringa skratt om jag försökte inför allmän beskådan...

Kan du rida? (häst för förtydligande)......

• kokosnötmjölk

Bara om den är väldigt lugn och någon leder den. Annars skulle det nog se väldigt roligt ut, så testar jag får det bli utan någon form av publik. 

Kan du tänka dig att ha långt hår? (tänk typ till midjan och lite till)