• plop

Hjälp ska flytta till Landskrona hittar bara negativt information

Hej

Jag ska flytta ned till Landskrona, min man har fått jobb i Lund. Vi har två barn 2år och 3 månader. Men jag hittar bara hemska saker att läsa om Landskrona, jag håller på att få panik och funderar på att vägra flytta. Finns det inget bra med staden? Är det verkligen så hemskt ? finnd det någon som BOR i Landskrona som kan ge mig råd ?
    Man vill ju sina barns bästa och om Landskrona är ett mistag så vill jag veta.

/ Plop

• Svar på tråden Hjälp ska flytta till Landskrona hittar bara negativt information
  • Mentat

Det ligger ju i sakens natur tyvärr att nyheter mest är elände medan man inte skriver något om det som är positivt. Det är säkert inte värre i Landskrona än på många andra håll. Jag bor i och för sig inte där men jobbar också i Lund.

Har du fått jobb i Landskrona eller varför skall ni flytta dit om han har fått jobb i Lund? Boendepriserna är i och för sig rätt höga i Lund men man kan söka sig utåt längs järnvägen för goda förbindelser, t.ex. till Eslöv, Stehag eller Höör. Annars finns ju alternativ litet närmare som Kävlinge, Hjärup, Staffanstorp, Dalby eller Södra Sandby

• plop

Jag pluggar på distans och han har fått ett högre betalt jobb i lund så jag inte behöver ta studielån om vi flyttar samt har kommer från Ireland och efter 2år i västerås utan att ha fått vänner vill han flytta närmare sina kompisar i Köpenhamn.

• plop

ok han ska börja jobbet om 2 veckor och vi har letat bostad i Lund, malmö, staffanstorp m.m i 3 månader nu utan att hitta något, vill inte köpa innan jag pluggat klart. Och i Landskrona fick vi en snygg lägenhet för 9000kr i månaden på 120kvm

• CarolinW

Jag bor i Landskrona och ha gjort det i snart 3 år. Hade oxå bara hört negativt innan vi flytta hit men det är en jätte fin stad, med citadellet, havet. Sen så tycker jag det är mysigt med allt stan försöker ordna, som landskronakarnevalen, spökafton, julmarknad. Visserligen ska man tänka på vart man bor. Vi bor la inte i det bästa området, men tydligen så skiter dem inte där dem äter om ni förstår vad jag menar.

Jag trivs iaf jätte bra, visst händer det saker i stan som inte är positiva men polisen är faktiskt väldigt aktiva här nu och det är ändå inget jag märker av särskilt mycket. Tror nog ni kan komma att trivas. Goa människor finns det gott om här nere iaf :)

• plop

är det lätt att bygga upp ett socialt liv där nere om man inte känner någon? här i västerås är det jätte svårt folk håller sig till sin redan etablerade grupp och släpper ogärna in nya. Finns det någon bra öppna förskola man kan gå till med ungarna ? och träffa andra mammor, våran minsta är ju bara 3 mån så hon ska ju inte gå på dagis ännu.

• CarolinW
    plop skrev 2011-02-28 10:20:23 följande:
    är det lätt att bygga upp ett socialt liv där nere om man inte känner någon? här i västerås är det jätte svårt folk håller sig till sin redan etablerade grupp och släpper ogärna in nya. Finns det någon bra öppna förskola man kan gå till med ungarna ? och träffa andra mammor, våran minsta är ju bara 3 mån så hon ska ju inte gå på dagis ännu.
    Jag har gått ner till rådstugan då det vart unga föräldrar, vet inte hur gammal du e men dem flesta utav mina vänner kommer därifrån. Sen så har dem ju vanlig öppen förskola oxå och babycafé m.m  Mkt som händer om man bara tar sig tid.
  • Kottemor

Bor iofs, utanför stan, men fortfarande i kommunen.

Landskrona är en väldigt vacker sommarstad, visst det händer en del skit där ibland, men det är inte värre än någon annastans! Ta tex. lilla Svalöv som bara ligger 2½ mil från Landskrona. det är en liten by, men där händer lika mycket skit!
    Det gäller att bosätta sig i rätt område i stan, det finns områden som är bättre och mindre bra.... Har ni skaffat lägenhet eller hus, vart?

Jag tror säkerligen att ni kommer trivas, välj bara ert boende med omsorg och se till att hamna i rätt område. Öster är ju inget höjdarområde kan jag säga redan nu, inte heller är Norrestad något höjdarområde...I mitt tycke alltså, andra tycker kanske annorlunda!
    Men ut mot Fäladen-borstahusen där är ju kanon. Likaså är Larvi ett fint område, och kring sjukhuset!  

• MammaMia88

Jag har bott i Landskrona (på Hantverkargatan i närheten av tågstationen). Jag har aldrig märkt av några dåliga saker alls....Var till och med lite för tråkigt för tyckte aldrig det hände något Bodde där i ca 1½ år. Visserligen var det 3 år sedan nu....

Svar på tråden Hjälp ska flytta till Landskrona hittar bara negativt information