• soda

Britax Two way?

Vi har haft en mobi och en two-way samtidigt i våran v70.
    Jag tycker personligen att two-wayen tog mycket mindre plats än mobin, och var hundra gånger lättare att montera än mobin.
    Och som de andra sagt, two-way är toppen bakåtvänd men jag skulle inte använda den framåtvänd

Vi hade mobin i framsätet och two-wayen bakom då det gav bäst plats för alla som åket i bilen Funkade även att ha mobin i mitten och twowayen bakom passageraren, men blev sämre benutrymme för barnen då.

• soda
    Kiina skrev 2011-02-28 21:55:19 följande:
    Funkade det bra för er att ha mobin i mitten alltså?

Försökte att sätta den i mitten förut, men jag gav upp Obestämd Det blev så konstigt med det där stödbenet som tog emot "tunneln" som finns på mitten i golvet.

När ni hade mobin i mitten, lutade ni den mot sätena framför då?
    Mja bra och bra, det funkade iallafall, men man satt som en kratta i framsätet (jag är iofs ganska lång ).

Vi var faktiskt till barnens hus och fick hjälp att montera den första gången i mitten, var riktigt trixigit att få till det, men när den väl satt, så satt den som gjutet. Nej den hamnade imellan sätena precis, men justja den förlorade i princip funktionen med att ändra läge när vi hade den i mitten (tog emot på sätena när man vinklade den).
Svar på tråden Britax Two way?